استقرار گسترده نیروهای روسی در شمال سوریه همزمان با حمله ترکیه به حسکه/ مسکو هشدار داد

double-quot تهران - جارپرس - منابع خبری از حملات توپخانه‌ای گسترده ترکیه به مناطقی در حومه حسکه همزمان با استقرار نیروهای روس در مناطق شمالی سوریه خبر دادند.
کد خبر : 91959
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 - 21:14
استقرار گسترده نیروهای روسی در شمال سوریه همزمان با حمله ترکیه به حسکه/ مسکو هشدار داد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، روزنامه رای الیوم اعلام کرد که ارتش ترکیه شماری از روستاها و شهرک‌ها در حومه حسکه را با شلیک توپ هدف قرار داد.

طبق این گزارش، یگان توپخانه‌ای ارتش ترکیه شهرک “أبو رأسین” و روستاهای “الطویله”، “تل طویل” و “سکیر الأحیمر” در حومه شمال غربی حسکه را هدف قرار داده است.

ارتش ترکیه همچنین حملاتی را به مرکز “تل رفعت” در شمال حلب انجام داده است.

رای الیوم در ادامه گزارش داد، همزمان با این حملات و صحبت‌ها درباره احتمال آغاز عملیات جدید ترکیه علیه کردهای سوریه، شماری از شهرها و مناطق مختلف در شمال و شمال شرق سوریه شاهد استقرار و تحرک قابل توجه نیروهای روسیه بوده‌اند.

در همین راستا، منابع میدانی سوری به المیادین گفته‌اند: نیروهای روسیه با همراهی نیروهای ارتش سوریه گشتزنی‌های زمینی و هوایی را در امتداد نوار مرزی با ترکیه انجام داده‌اند.

این منابع معتقد هستند: روسیه می‌خواهد حضور خود در منطقه را تثبیت کند و پیام‌های هشدارآمیزی به ترکیه بفرستد مبنی بر اینکه آماده جلوگیری از انجام هرگونه عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه است.

منابع المیادین همچنین گزارش دادند که نیروهای روسیه حاضر در فرودگاه قامشلی در حال استقرار تجهیزات نظامی جدید ازجمله جنگنده و بالگرد در پایگاه خود در این فرودگاه هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.