از این داروخانه به آن داروخانه دنبال انسولین

double-quot تهران - جارپرس - کمبود انسولین هنوز هم از مشکلات اساسی کشور است، مشکلی که انگار قصد حل شدن ندارد و حال بیماران مجبورند نوع انسولین مصرفی خود را تغییر دهند تا به دلیل کمبود نوعی از انسولین دچار عوارض سوء بیماری نشوند.
کد خبر : 41380
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 9:48
از این داروخانه به آن داروخانه دنبال انسولین

به گزارش جارپرس از ایسنا، هفته گذشته این خبرگزاری در گزارش مثنوی هفتاد من انسولین به کجا رسید؟ به موضوع کمبود انسولین و مستاصل بودن بیماران دیابتی برای دریافت مقدار کافی انسولین پرداخت، کمبودی که هنوز هم برطرف نشده و بیماران ناگزیرند درد و رنج پیدا کردن را مضاعف بر درد بیماری خود تحمل کنند.

مسئولان این مشکل را تنها متعلق به خراسان جنوبی ندانسته و معتقدند این مشکل باید با تدابیر کشوری حل شود.

اما که می‌تواند حال بیماری را درک کند که از این داروخانه به آن داروخانه دنبال انسولین است؟ شهروندان از کمبود انسولین و یا نبودش در داروخانه‌ها شکایت دارند، بیشترشان نوع انسولین خود را تغییر دادند تا بتوانند این دارو را حتما بگیرند.

پای درددلشان که می‌نشینی از ساعت‌ها گشتن و نیافتن می‌گویند و جواب داروخانه‌ داران که می‌گویند کمیاب است. به پزشکت بگو نوع انسولین را عوض کند.

بیماران با مشورت پزشک فرم انسولین مصرفی خود را تغییر دهند

غلامرضا آهنی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پیگیری‌ها برای حل این مشکل می‌گوید و به خبرنگاران اعلام می‌کند: پیگیر دریافت سهمیه انسولین لانتوس برای تامین نیاز بیماران استان هستیم.

وی افزود: موضوع کمبود فرم انسولین لانتوس (گلارژین طولانی اثر) مربوط به کل کشور است و به همین منظور از پزشکان معالج و بیماران مصرف‌کننده این نوع انسولین تقاضا می‌کنیم از فرم‌های دیگر انسولین موجود در بازار دارویی و قابل دسترس استفاده کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: برای این منظور توصیه می‌شود تا بیماران با مشورت پزشک معالج خود تا زمان فراهم شدن امکان تهیه این فرم دارویی برای کشور، از سایر برندهای انسولین(گلارژین طولانی اثر ) مانند توژئو که از نظر دسترسی برای تهیه وضعیت بهتری دارد و یا سایر انسولین‌های موجود در بازار دارویی از جمله ویال ان پی اچ یا ویال رگولار یا انسولین قلمی نوومیکس و نوورپید استفاده کنند.

توزیع متناسب با دریافت

مجیدرضا لطیفی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی نیز به ایسنا گفت: افراد براساس ثبت اطلاعات خود در سامانه مجاز به دریافت سهمیه انسولین خود هستند.

وی افزود: این افراد با مراجعه به داروخانه‌ها و ارائه اطلاعات خود، براساس سهمیه خود دارو دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: تمام انسولین‌هایی که طی هفته گذشته در داروخانه هلال احمر توزیع شده در اختار مردم قرار گرفته و هلال احمر وظیفه خود را در این خصوص انجام داه است.

این قصه پردرد شاید تنها با خودکفایی در تولید حل شود، خودکفایی که دست هیچ ابرقدرتی نتواند مهم‌ترین نیاز یک بیمار را از او بگیرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.