0 نظر
164 بازدید

اروپا صحنه تظاهرات علیه سیاست های مهاجرتی ترامپ شد

double-quot
تهران – جارپرس – پایتخت بسیاری از کشورهای اروپایی همچون پاریس، لندن و برلین روز گذشته (شنبه) صحنه تظاهرات علیه سیاست های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود.
کد خبر : 19082
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1395 - 7:31
اروپا صحنه تظاهرات علیه سیاست های مهاجرتی ترامپ شد

به گزارش جارپرس از خبرگزاری فرانسه، حدود یک هزار نفر، از جمله غیرفرانسوی های مقیم پاریس، در اعتراض به سیاست های ضدمهاجرتی ترامپ علیه شهروندان ۷ کشور عمدتا مسلمان، در نزدیکی برج ایفل تظاهرات کردند.
«میشل ژاکوب» ۲۰ ساله آمریکایی تبار که در این تظاهرات شرکت کرده بود، به خبرگزاری فرانسه گفته است که «ما اینجا جمع شده ایم تا اعلام کنیم مخالف نفرت هستیم.»
«اما فیلیپ» یک بریتانیایی ۲۸ ساله نیز گفته است: «دونالد ترامپ یک تهدید، زن ستیز، خودشیفته و کلماتش خطرناک است.»
«آنا دوری» دانشجوی فرانسوی ۲۲ ساله نیز با اشاره به سیاست های ترامپ، تاکید کرده است که «ما شاهد آغاز یک دولت استبدادی هستیم و این یک پسرفت وحشتناک است.»
شعارهای «ترامپ باید برود»، «پناهندگان خوش آمدید» و «مردم متحد، تقسیم شدنی نیست» جزو شعارهای رایج این تظاهرات بود که به زبان انگلیسی سرداده می شد.
براساس این گزارش، از یک طرف «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه با انتقاد از سیاست های ترامپ، خواستار «احساس مسئولیت» رئیس جمهوری آمریکا شده است و از طرف دیگر «ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه این کشور در سفر به تهران اعلام کرده بود که «لغو این فرمان، می تواند یک رویکرد خوب باشد.»
به گزارش ایرنا، تظاهرات درپاریس در شرایطی برگزار شد که پایتخت برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون آلمان و انگلیس نیز صحنه اعتراض های مردمی به سیاست های مهاجرتی ترامپ بود.
در این ارتباط مردم آلمان در دروازه «براندنبورگ» در اعتراض به فرمان ترامپ مبنی بر محدودیت صدور روادید به شهروندان هفت کشور مسلمان، تظاهرات کردند.
درانگلیس نیز در جریان یک تظاهرات ضد ترامپی، سخنرانان احکام نژادپرستانه و ضد مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا را به چالش کشیدند و ضمن حملات شدید علیه ترامپ و سیاست هایش، حمایت قاطعشان از مسلمانان و پناهجویان را اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، از زمان صدور احکام ترامپ علیه ورود شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمانان و پناهجویان به آمریکا، این دومین تظاهراتی است که در شهرهایی همچون پاریس و لندن برگزار می شود.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه هفته گذشته احکامی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن ورود اتباع هفت کشور مسلمان ازجمله ایران، به آمریکا به مدت ۹۰ روز ممنوع شده است و پناهجویان سوریه نیز دیگر نمی توانند وارد این کشور شوند. سایر پناهجویان نیز تا ۱۲۰ روز آتی از ورود به آمریکا ممنوع شده اند.
این احکام اعتراض و خشم بسیاری از سیاستمداران، گروه های اسلامی و حقوق بشری را برانگیخته است و در همین ارتباط یک قاضی فدرال سیاتل آمریکا دستور تعلیق فرمان اجرایی ترامپ را صادر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.