ادعای ترامپ درباره شنود مکالماتش تکذیب شد

double-quot
تهران – جارپرس – رسانه ها اعلام کردند که جیمز کلپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا ، شنود مکالمات دونالد ترامپ و محل اقامت او را تکذیب کرده است.

کد خبر : 19778
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 6:48
ادعای ترامپ درباره شنود مکالماتش تکذیب شد

به گزارش جارپرس به نقل از رسانه های امریکا ، سخنان کلپر در واقع رد ادعای دونالد ترامپ است که باراک اوباما را به صدور دستور شنود صحبت‌هایش متهم کرده بود.
جیمز کلپر، در زمان باراک اوباما شش سال مسئول نهادی بود که وظیفه هماهنگی ۱۷ آژانس اطلاعاتی و امنیتی، از جمله سازمان سیا و اف‌بی ‌آی، نیروی را به عهده دارد. او بعد از روی کار آمدن ترامپ از مقامش کنار رفت.
کلپر در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی ‘ان‌بی‌سی’ آمریکا گفته است اگر اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) فرمان شنود تلفن‌های محل اقامت‌ ترامپ را در زمان مبارزات انتخاباتی آمریکا صادر می‌کرد، او باید از آن اطلاع می‌داشت.
کوین لویس، سخنگوی باراک اوباما نیز ادعای ترامپ در باره نقش او در شنود مکالمات تلفنی‌اش را ‘نادرست’ خوانده است.
وی تاکید کرده که رئیس جمهوری پیشین و مقام‌های کاخ سفید هیچ دستوری برای شنود هیچ یک از شهروندان آمریکا صادر نکرده‌اند.
پیش از کوین لویس نیز بن رودس، یکی از مشاوران پیشین اوباما در توییتر خود نوشت: «هیچ یک از روسای جمهوری آمریکا حق صدور فرمان شنود تلفنی را ندارد.»
آدام شیف، نماینده حزب دمکرات آمریکا در کمیسیون امور مخفی مجلس نمایندگان آمریکا در باره اتهام‌های ترامپ به اوباما گفت بخش بیمارگونه این موضوع تمایل رئیس جمهوری است که ‘ادعاهای عجیب و غریب خود را بدون ارائه ‘کوچک‌ترین مدرکی’ بیان می‌کند.
کنگره آمریکا اکنون به خواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، موظف است به این موضوع رسیدگی و روشن کند که آیا تلفن‌های محل اقامت‌ ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی آمریکا شنود شده است یا نه و در صورت مثبت بود این سوال، چه کسی این فرمان را صادر کرده است.
اما به نظر بسیاری از کارشناسان دونالد ترامپ با طرح این موضوع سرانجام موفق شده فشارهایی که او و همکارانش در هفته‌های اخیر به خاطر ارتباط با روسیه و سرگئی کیسلیاک، سفیر این کشور در واشنگتن، با آن روبرو شده‌اند را کاهش دهد.
سران حزب دموکرات آمریکا از ترامپ خواسته‌اند که شواهد خود برای این ادعا را ارائه کند.
دونالد ترامپ هنوز هیچ سندی مبنی بر شنود تلفن‌های محل اقامت‌اش ارائه نکرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.