ادعاهای سفیر تل‌آویو در واشنگتن علیه ایران

double-quot
تهران-جارپرس-فضاسازی رسانه های صهیونیستی علیه توافق هسته ای، ادعاهای سفیر رژیم اسرائیل در آمریکا درباره توافق ایران، سفیر یک نامزد جمهوری خواه به سرزمین های اشغالی برای بحث درباره ایران، تهدید هسته ای کره شمالی علیه آمریکا و اظهارات یک نامزد حزب جمهوری خواه درباره عربستان سعودی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : 10951
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مرداد 1394 - 7:13
ادعاهای سفیر تل‌آویو در واشنگتن علیه ایران
به گزارش جارپرس به نقل از خبرگزاری های داخلی،فضاسازی رسانه های صهیونیستی علیه توافق هسته ای، ادعاهای سفیر رژیم اسرائیل در آمریکا درباره توافق ایران، سفیر یک نامزد جمهوری خواه به سرزمین های اشغالی برای بحث درباره ایران، تهدید هسته ای کره شمالی علیه آمریکا و اظهارات یک نامزد حزب جمهوری خواه درباره عربستان سعودی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
امروز نیز اخبار و گزارش های مربوط به توافق هسته ای ایران، بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی را به خود اختصاص داده است. در این زمینه، بیش از هر چیز تلاش صهیونیست ها برای فضاسازی علیه توافق قابل توجه است. «تایمز اسرائیل» در مطلبی به انتقاد از توافق هسته ای ایران پرداخته و می نویسد از زمان حصول توافق هسته ای رویکرد اوباما در قبال آن مبتنی بر دفاع بوده است؛ اما با مشخص شدن نقایص این توافق، مخالفت ها با آن افزایش یافته است. شاید ۱۴ ژوئیه بهترین روز توافق هسته ای با هدف محدود کردن برنامه هسته ای ایران بوده باشد. اما یک ماه پس از دست یابی به توافق، مخالفان آن چشم اندازها را درباره رد توافق در کنگره آمریکا افزایش داده اند. در این مطلب همچنین به عوامل اختلاف نظر میان رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم اسرائیل در این موضوع اشاره شده است.
*****
از سوی دیگر، سفیر رژیم اسرائیل در آمریکا نیز مدعی شده اکثر مردم آمریکا با توافق هسته ای مخالفند. ران درمر که با شبکه خبری «سی ان ان» گفت و گو می کرده، ضمن بیان این مطلب، به دفاع از رویکرد نتانیاهو در قبال توافق هسته ای ایران پرداخته و اظهار داشته: «نخست وزیر اسرائیل بهتر از هر حاکم دیگری در دنیا، ایران را می شناسد؛ زیرا او بیست سال است که روی این موضوع تمرکز کرده است. به حقایق توجه کنید و اینکه نتانیاهو دقیقاً چه گفته است. من ۱۵ سال است که با نخست وزیر اسرائیل همکاری می کنم و دقیقاً می دانم او در این ۱۵ سال چه گفته است. البته در خصوص پنج سالِ قبل از آن نمی توانم چیزی بگویم. نخست وزیر اسرائیل گفته است ایرانی ها تا دستیابی به بمب فاصله مشخصی دارند که ممکن است دو تا چهار سال باشد».
*****
در همین حال، یکی از نامزدهای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز از برنامه خود برای سفر به سرزمین های اشغالی و گفت و گو با مقامات رژیم اسرائیل درباره توافق هسته ای ایران خبر داده است. به نوشته «ای بی سی نیوز»، مایک هاکابی، فرماندار سابق آرکانزاس و یکی از نامزدهای حزب جمهوری خواه برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، این هفته برای گفت و گو درباره ابعاد توافق هسته‌ای ایران – که وی آن را «احمقانه» خوانده – با مقامات صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد. این نامزد حزب جمهوری خواه اعلام کرد که روز سه‌شنبه آمریکا را ترک خواهد کرد و طی چند روز جلساتی را با مقامات اسرائیلی درباره توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ برگزار خواهد کرد. وی مدعی شده:« به نظرم این یکی از خطرناکترین موقعیتهایی است که نه تنها در خاورمیانه بلکه در سراسر دنیا با آن مواجه هستیم».
*****
با این وجود، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی تحلیلی به بررسی رویکردهای موجود در آمریکا به توافق هسته ای پرداخته و استدلال می کند که با وجود مخالفت کنگره، اوباما می تواند این توافق را به پیش ببرد. این خبرگزاری می نویسد رأی گیری ماه سپتامبر درباره توافق هسته ای ایران، یک چالش بزرگ میان باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و کنگره این کشور محسوب می شود. با این وجود، حتی اگر قانونگزاران آمریکایی این توافق را نپذیرند، برای کاخ سفید پایان بازی نخواهد بود. رأی مخالف کنگره آمریکا به این توافق، مانع از آن نخواهد شد که اوباما شخصاً در حمایت از آن اقدام نکند. اوباما احتمالاً با انتقادهای شدیدی روبرو خواهد شد، اما این جریان باعث می شود وی چنین پیشرفتی را در عرصه سیاست خارجی، به فهرست دستاوردهای دومین دوره ریاست جمهوری خود بیافزاید.
*****
اما در میان دیگر مطالب، سایت شبکه خبری «راشا تودی» از هشدار شدید کره شمالی به آمریکا خبر داده است. به نوشته این سایت، دولت کره شمالی تهدید کرده اگر واشنگتن رزمایش مشترک با کره جنوبی را لغو نکند، پیونگ یانگ آماده بکارگیری جدیدترین سلاح هایش که برای جهان ناشناخته هستند، خواهد بود. تلویزیون دولتی کره شمالی مدعی آمادگی برای حمله به خاک واشنگتن شده و اعلام کرده: «اگر آمریکا می‌خواهد سرزمینش امن باشد، باید رزمایش مشترک با کره جنوبی موسوم به “یو اف جی” را فورا متوقف کند». یک سخنگوی ارتش کره شمالی در این زمینه گفته: «کره شمالی یک قدرت شکست ناپذیر مجهز به آخرین جنگ افزارهای آفندی و پدافندی می‌باشد که برای دنیا ناشناخته است. ارتش و مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره دیگر مانند گذشته نیستند که مجبور بودند با اسلحه مقابل سلاح‌های هسته‌ای آمریکا بایستند».
*****
در نهایت، دونالد ترامپ، دیگر نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به سبب اظهارنظرهای جنجالی اش مورد توجه قرار گرفته، درباره عربستان سعودی به موضع گیری پرداخته است. به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل»، ترامپ اظهار داشته عربستان بزودی دچار مشکلات بزرگی می شود و باید بابت کمک های آمریکا پول بدهد. وی گفته: « عربستان روزی یک میلیارد دلار درآمد دارد و اگر به خاطر ما نبود، آنان امروز این وضع را نداشتند و حتی وجود نداشتند… چه خوشمان بیاید یا نه، واقعیت این است که ما از عربستان حمایت کرده ایم و هزینه این حمایت خیلی زیاد بوده است و ما بابت آن چیزی دریافت نمی کنیم». وی گفته عربستان به زودی دچار مشکلات بزرگی می شود و به کمک نیاز خواهد داشت.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.