احتمال وقوع حوادث مشابه پلاسکو در ساختمان های فرسوده تهران

double-quot
ساری – جارپرس – عضو شورای عالی استان های کشور گفت : در تهران ساختمان های فرسوده زیادی همانند پلاسکو وجود دارد و وقوع حوادث مشابه برای آنها منتفی نیست .
کد خبر : 18816
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 8:51
احتمال وقوع حوادث مشابه پلاسکو در ساختمان های فرسوده تهران

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، نرگس کمالی روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی روش های نوین احصاء درآمد پایدار شهرداری های کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی در فرح آباد ساری افزود : شورای اسلامی شهر و شهرداری پایتخت چندین بار در باره تخریب پلاسکو به تجار و هیات امناء این مجموعه تذکر دادند ولی مورد توجه قرار نگرفته است.
وی دلیل اصلی بی اعتنایی هیات امناء ساختمان پلاسکو به اخطاریه شورای اسلامی شهر تهران را نبود ضمانت اجرایی برای مصوبات این شورا دانست .
کمالی گفت : باید راهکاری اندیشیده شود تا مصوبات شورای اسلامی شهرها ضمانت اجرایی بیابد و اخطاریه هایی مانند آنچه که به هیات امنای ساختمان پلاسکو داده شده ، مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد : انتظار است مجلس شورای اسلامی این نقص را با مصوبه اش رفع کند تا ساختمان های فرسوده در پایتخت و سایر شهرهای ایران با حمایت دولت مرمت و باسازی شوند تا حوادث مشابه پلاسکو رخ ندهد.
** کمبود امکانات ، درد مشترک آتش نشانان کشور
این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین از کمبود امکانات و تجهیزات به عنوان مهم ترین مشکل آتش نشانی و آتش نشانان سراسر کشور یاد کرد .
وی گفت : این کمبودها در تمام شهرداری های کشور وجود دارد و تنها مربوط به کلانشهرها و یا شهرهای کوچک نیست.
کمالی اضافه کرد : اگرچه در پی حادثه پلاسکو نگاهها به سمت آتش نشانی و آتش نشانان معطوف شده است ، ولی به دلیل احساسی شدن موضوع نمی توان امیدی به اجرایی شدن برنامه ها برای رفع مشکلات این بخش داشت.
نخستین همایش ملی روش های نوین احصاء درآمد پایدار در شهرداری های کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی صبح امروز در ساری آغاز به کار کرد و تا ۲ روز ادامه خواهد داشت.
در این همایش کارشناسان و مدیران ۳۰۰ شهرداری کشور حضور دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.