اجلاس مجمع مجالس آسیایی در پاکستان رسما آغاز به کار کرد

double-quot
اسلام آباد – جارپرس – اجلاس ‘مجمع مجالس آسیایی’ شامل دو نشست جداگانه ‘کمیته ویژه ایجاد پارلمان آسیا’ و همچنین نشست ‘کمیته امور سیاسی’ مجمع مجالس آسیایی با حضور هیات هایی از بیش از ۲۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، صبح سه شنبه در پایتخت پاکستان رسما آغاز به کار کرد.
کد خبر : 19970
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 5:43
اجلاس مجمع مجالس آسیایی در پاکستان رسما آغاز به کار کرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، ‘رضا ربانی’ رئیس مجلس سنای پاکستان به عنوان میزبان اصلی و همچنین ‘سردار ایاز صادق’ رئیس مجلس ملی پاکستان در این اجلاس حضور دارند.
حدود ۷۰ هیات از بیش از ۲۰ کشور مختلف از جمله برخی کشورهای عضو مجمع مجالس آسیایی در این دو نشست مهم که با هدف مرور تصمیم ها و موضوع های نشست های قبلی، اتخاذ تصمیم های جدید و نیز بررسی پیشنهاد تشکیل یک مجلس مشترک آسیایی به نام ‘پارلمان آسیا’ شبیه به ساختار پارلمان اروپا برگزار می شود، حضور دارند.
خانم ‘سیده فاطمه ذوالقدر’ نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و محس کوهکن نماینده مردم لنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به عنوان اعضای هیات پارلمانی ایران، در این نشست حضور دارند.
روز گذشته نشست مقدماتی و غیررسمی این اجلاس برگزار شد و نشست های رسمی از امروز تا روز جمعه ادامه خواهد یافت.
پاکستان به عنوان نایب رئیس مجمع مجالس آسیایی، ریاست کمیته ویزه تشکیل پارلمان آسیا را برعهده دارد. پاکستان، خود پیشنهاده دهنده تشکیل پارلمان آسیایی است و از کشورهای پیشتاز در مسیر تلاش برای ایجاد این نهاد آسیایی محسوب می شود.
در نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی قطعنامه هایی که در نشست های پیشین تهیه شده است، قرائت خواهد شد و به تصویب خواهد رسید. اما قبل از نشست کمیته سیاسی، نشست کمیسیون ویژه تشکیل پارلمان آسیا(SCCAP) برگزار می شود که از زیرگروه های کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی است و برای تشکیل پارلمان آسیا به وجود آمده است. در این نشست نمایندگان مختلف نظرات خود را در زمینه تشکیل پارلمان آسیا ارائه خواهند داد.
در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ که پاکستان میزبان برگزاری مجمع بین المجالس آسیا و ریاست آن را بر عهده داشت پیشنهاد تشکیل پارلمان آسیا طرف اسلام آباد مطرح شد که در آسیا نیز نهادی مشابه پارلمان اروپا با عنوان ‘پارلمایی آسیا’ ایجاد شود و اهداف واحد کشورهای آسیایی را در نظر بگیرد.
مجمع مجالس آسیایی که در سال ۱۹۹۹ میلادی پایه گذاری شد، ۴۱ عضو اصلی و ۱۷ عضو ناظر دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.