0 نظر
213 بازدید

اجرای برنامه آموزشی محاسبات ذهنی برای ۷۰ هزار دانش آموز کشور

double-quot
کرج – جارپرس – مدیر عامل موسسه آموزشی نو اندیشان پرتو راه ابریشم ( یوسی مس )گفت: طی ۵ سال گذشته ۷۰ هزار دانش آموز در کشور آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای فرا گرفتند.

کد خبر : 19348
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 6:11
اجرای برنامه آموزشی محاسبات ذهنی برای ۷۰ هزار دانش آموز کشور

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، داود قریشی روز چهارشنبه افزود: اجرای برنامه های آموزشی برای این دانش آموزان به گونه ای بوده که در نتیجه آن ایران توانست در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی و چرتکه ای مقام اول جهان را
به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: در بیست و یکمین دوره از مسابقات جهانی( ucmas) که امسال
در کشور امارات (دبی ) برگزار شد، دانش آموزان ایرانی درخشیدند.
قریشی با اشاره به شرکت ۲ هزار و ۲۰۲ دانش آموز از ۳۳ کشور جهان در این دوره از مسابقات خاطر نشان شد: از ایران اسلامی ۱۶۲ دانش آموز از استان های مختلف کشور به این دوره از مسابقات اعزام شدند که با کسب ۹ مدال قهرمانی ، ۷۰ رتبه اولی و ۶۹ رتبه دومی ، افتخار و سربلندی را برای کشورمان خلق کردند.
قریشی کسب این مقام جهانی را حاصل توکل دانش آموزان به خداوند، اعتماد به نفس، پشتکار و بکارگیری نیروهای متخصص آموزشی با مدارک دانشگاهی ذیربط در حوزه آموزش ذکر کرد.
وی گفت: با توجه به شرکت کشورهای برتر در مسابقات جهانی ریاضی فکر نمی کردیم دانش آموزان ایرانی رتبه اول جهان را از آن خود کنند و پیش بینی رتبه دوم و سوم را در بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی کرده بودیم.
این مسئول با اشاره به اینکه موسسه آموزشی نو اندیشان پرتو راه ابریشم (یوسی مس) در تمام استان های کشور دارای مرکز آموزش محاسبات ذهنی ریاضی است یاد آور شد: این مجموعه به دلیل تحت پوشش قرار دادن گروه سنی ۵ تا ۱۳ سال بیشترین ارتباط را با آموزش و پرورش دارد لذا همکاری این نهاد فرهنگی نقش موثری در گسترش این مهارت ذهنی به دانش آموزان ایران اسلامی دارد.
مدیر عامل موسسه آموزشی نو اندیشان پرتو راه ابریشم ( یوسی مس ) تصریح کرد: با توجه به اینکه این مهارت بهبود تمرکز و توانایی حل مسائله می شود زمینه رشد تحصیلی و سایر مهارت ها را برای زندگی روزمره دانش آموزان به همراه دارد.
قریشی اضافه کرد: محاسبات ذهنی چرتکه ای ترکیبی از یک ابزار تدریس باستانی (چرتکه) است که موجب بهبود مهارت هایی از جمله مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسائله می شود به گونه ای که دانش آموزان در مسابقات جهانی قدرت پاسخگویی به ۲۰۰ سوال را در مدت ۸ دقیقه پیدا می کنند.
وی بیان کرد: از مجموع ۱۶۲ دانش آموز منتخب کشوری به مسابقات جهانی محاسبات ریاضی ۱۳ دانش آموز از استان البرز بودند.
قریشی گفت: در آموزش این مهارت مهم به دانش آموزان در چهار گوشه ایران اسلامی، سه هزار نیروی متخصص فعالیت دارند.
وی در ادامه به سفر هفته جاری پروفسور دینو ونگ ابداع کننده روش آموزش محاسبات ریاضی و چرتکه ای در جهان به ایران پرداخت و افزود: وی در بازدید از مرکز اجرایی آموزش ‘ucmas ‘ استان البرز از دانش آموزان ایرانی در یادگیری و مهارت محاسبات ریاضی ذهنی و چرتکه ای در جهان با عنوان بی نظیر یاد کرد.
وی اضافه کرد: در سفر پرفسور دینو ونگ به استان البرز از ۱۳ دانش آموز مقام آوراین استان در مسابقات جهانی ‘ ucmas ‘ به نام های ثنا بیرامی ، نیکا رستمی، خاطره خیاط زاده، سما برهانی، پریا شیخلی، سید مهدی علوی، پارسا فرخی، نیما کرمی ، ملینا مهدیزاده، زینب السادات طباطبایی ، سید امیر حسین عسگری تبار ، مهزیار رضایی و سپهر صدقی با اهدا لوح تقدیر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.