آیت‌ا…‌هاشمی فرزند زمان خود بود

double-quot
تهران – جارپرس – «آیت‌ا…‌هاشمی فرزند زمان خود بود»، «اجباری شدن بیمه خوشحال‌ کننده است»، «روحانی توان خلع ‌سلاح ترامپ را دارد» و «رضایت مردم منطقه از خودرو‌های ایرانی» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره یکشنبه ۱۷ بهمن است.

کد خبر : 19077
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1395 - 5:48
آیت‌ا…‌هاشمی فرزند زمان خود بود

** آیت‌ا…‌هاشمی فرزند زمان خود بود
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی فاضل میبدی استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با آرمان گفت: آیت‌ا…هاشمی در این چهار دهه، شخصیتی بود که همیشه خود را نسبت به مسائل روز سیاسی به روز می‌کرد. هیچ‌گاه در دهه قبل نماند. نگاه او نسبت به ارتباط با دنیا، نسبت به مسائل روز و… همیشه باتوجه به زمان و شرایط، روزآوری می‌شد. نگاه دهه ۹۰ او نسبت به نگاه دهه ۶۰ متفاوت بود. این ویژگی سیاستمداران است. آیت‌ا…‌هاشمی فرزند زمان خود بود. پیروزی حسن روحانی در انتخابات، ارتباط ایران با کشورهای دیگر، برجام و بسیاری دیگر از موارد دهه ۹۰، با تدبیر آقای‌هاشمی رخ داد. او با همفکری‌ای که با روحانی داشت، توانست فکرهای بی‌مبنا و تندی که دولت قبل در کشور به وجود آورده بود و مشکلاتی را پدیدار کرده بود، از بین ببرد و بار دیگر کشور را به مسیر رشد برگرداند.

**اجباری شدن بیمه خوشحال‌ کننده است
عبدالرضا مصری وزیر سابق رفاه و تامین اجتماعی و نماینده مجلس در گفت‌وگو با آرمان می‌گوید: دفترچه‌ها از نظر ارائه خدمات بیمه هیچ فرقی باهم ندارند، یعنی همه کسانی که دفترچه بیمه دارند، چه بیمه خدمات درمانی که دولتی است و چه بیمه تامین اجتماعی که عمومی است و همچنین بیمه نیروهای مسلح، خدماتی که برای دارندگان این دفترچه‌ها وجود دارد، یکسان است که به آن بیمه پایه گفته می‌شود. بیمه تکمیلی مربوط به بیمه‌های تجاری است، یعنی کسانی که مازاد بر بیمه پایه خود، یک بسته بیمه‌ای می‌خرند که شامل چیزهایی می‌شود که در تعهد بیمه‌های پایه نیست.

**روحانی توان خلع ‌سلاح ترامپ را دارد
صادق نوروزی فعال سیاسی اصلاح‌ طلب در گفت وگو با آرمان بیان داشت: اگر در ایران یک جریان عاقل سیاسی کار را در دست بگیرد، آن هم با سیاستمدارانی که شناخت کافی از روابط جهانی داشته و پختگی لازم را در مواجهه با موقعیت‌های مختلف دارند قطعا می‌توانند شرایط دوران ترامپ را مدیریت کنند، چرا که ترامپ بدش نمی‌آید تنش بیشتر با ایران را ایجاد کند و از این تنش‌ها استفاده خود را ببرد و حضور کسی مثل خود ترامپ در راس قوه اجرایی باعث تقویتش می‌شود، اما یک سیاستمدار پخته و کاربلد مثل روحانی باعث خلع سلاح وی می‌شود و با این رویکرد می‌توان به آینده امیدوار بود.

**رضایت مردم منطقه از خودرو‌های ایرانی
داود میرخانی رشتی مدیرعامل اسبق ایران‌خودرو به آرمان می‌گوید: صادرات خودرو و قطعات خودرو ایرانی عمدتا به کشورهای منطقه و خاورمیانه انجام می‌پذیرد و خودروهای تولیدی در ایران برای این کشورها قابل پذیرش است و بسیاری از آنها با رضایت از محصولات ایرانی استفاده می‌کنند. تشنجات سیاسی که در دو سال گذشته در عراق، سوریه، افغانستان و… به وجود آمده است این فرصت را برای ایران مهیا ساخته است که بازارهای منطقه را بیش از پیش در اختیار بگیرد و نمی‌توان از اجرای برجام در این زمینه چشم پوشید. البته تغییر در نرخ تعرفه‌ها در سایر کشورها برخی صادرکنندگان را با مشکل جدی مواجه ساخته است. حال با محصولات جدیدی که به بازارهای مصرف عرضه می‌شود، امید می‌رود که ما بتوانیم در آینده به سایر کشورها نیز دسترسی پیدا کنیم و آنها نیز از محصولات ما استفاده کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.