آمریکا آماده گفتگو درباره تبادل زندانیان با ایران است

double-quot

به گزارش جارپرس از اسپوتنیک، روز چهارشنبه جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا، در جلسات توجیهی بیان کرد: ایالات متحده آماده بحث و گفتگو با مقامات ایرانی در مورد مبادله ایرانیان زندانی در ایالات متحده با آمریکایی های محکوم در جمهوری است. از او خواسته شد تا در مورد سخنان محمد جواد ظریف، وزیر

کد خبر : 51440
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 اسفند 1399 - 17:00
آمریکا آماده گفتگو درباره تبادل زندانیان با ایران است

به گزارش جارپرس از اسپوتنیک، روز چهارشنبه جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا، در جلسات توجیهی بیان کرد: ایالات متحده آماده بحث و گفتگو با مقامات ایرانی در مورد مبادله ایرانیان زندانی در ایالات متحده با آمریکایی های محکوم در جمهوری است.

از او خواسته شد تا در مورد سخنان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اظهار نظر کند که وی دوباره پیشنهاد تبادل زندانیان را داد: ما همیشه برای همکاری سازنده با ایران آماده هستیم. ما از آنها دعوت می کنیم تا در میز مذاکره به ما بپیوندند.

این دیپلمات گفت: این فقط یکی از موارد زیادی است که ما می خواهیم با ایران در مورد آن بحث کنیم و ما برای این کار آزاد هستیم.

پیش از این ظریف گفته بود که تهران در این مرحله دلیلی برای مذاکره با ایالات متحده ندارد.

به گفته وی، ایران می خواهد اقدامات هماهنگ واشنگتن را برای بازگشت به انطباق با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در برنامه هسته ای خود ببیند.

در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۰، علی باقری معاون امور بین ‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه گفت که مقامات آمریکایی حدود ۱۵ شهروند ایرانی را که آنها را به تلاش برای دور زدن تحریم های آمریکا متهم کردند، در اختیار دارند.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده، در سال ۲۰۱۸ تصمیم به خروج از برجام گرفت. این توافق نامه توسط پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان در سال ۲۰۱۵ با ایران امضا شد.جو بایدن رئیس فعلی دولت ایالات متحده، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به برجام اعلام کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.