آمادگی اسلواکی برای صدور ۱۰۰ میلیون یورو ضمانت نامه بانکی برای ایران

double-quot
تهران – جارپرس – وزیر تامین مالی اسلواکی می گوید، نخستین قدم همکاری بانکی ایران و اسلواکی در زمینه صدور ضمانت نامه های بانکی است و اسلواکی آمادگی دارد ۱۰۰ میلیون یورو ضمانت نامه بانکی برای گسترش همکاری با ایران صادر کند.

کد خبر : 19832
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 7:34
آمادگی اسلواکی برای صدور ۱۰۰ میلیون یورو ضمانت نامه بانکی برای ایران

به گزارش جارپرس، «پیتر کاژیمیر» در حاشیه نشست هیات اسلواکی با رئیس و معاونان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در جمع خبرنگاران گفت: همکاری های بانکی بستر شروع همه مبادلات اقتصادی به شمار می رود؛ در این زمینه پیشرفت هایی قابل توجه داشته ایم و نماینده اگزیم بانک(بانک صادرات- واردات) اسلواکی نیز در این هیات حاضر است.
وی با اشاره به قرارداد منعقد شده در روزهای اخیر میان دو شرکت صنعتی ایران و اسلواکی، گفت: در خلال این قرارداد، اسلواکی ۳۰ میلیون یورو در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد.
وزیر تامین مالی اسلواکی همچنین گفت، ۷۰ میلیون یورو ظرفیت سرمایه گذاری در واگن سازی وجود دارد که مذاکرات آن آغاز شده است.
کاژیمیر با اشاره به اینکه سه بانک اروپایی از کشورهای آلمان، ایتالیا و اتریش آمادگی خود را برای همکاری با ایران اعلام کرده اند، گفت: همکاری های ما ابتدا در زمینه صدرو ضمانت نامه است و سپس این همکاری در حوزه مبادلات اقتصادی نیز گسترش خواهد یافت.
«پیتر پلگرینی» معاون نخست وزیر اسلواکی نیز در این نشست گفت: در شرایط کنونی که بانک جهانی از گسترش همکاری های بانکی با ایران حمایت می کند، اسلواکی نیز مایل است روابط بانکی خود را با ایران گسترش دهد.

** سه زمینه همکاری ایدرو با شرکت های اسلواکی
«منصور معظمی» رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در این نشست گفت: روابط بین ایران و اسلواکی روابطی طولانی مدت است و دو کشور دارای فرصت های فراوانی هستند که در شرایط پسابرجام، از این فرصت فراهم شده استفاده و روابط اقتصادی خود را گسترش دهند.
وی ادامه داد: حجم روابط دو کشور زیاد نیست، اما فرصت های دو کشور فراوان است و سفر یک هیات با چنین سطح سیاسی و تعداد زیادی از شرکت های معتبر، دلیل بر این است که کشور اسلواکی قصد توسعه روابط با ایران دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ایران علاقه مند است روابط خود را در ابعاد مختلف با همه کشورها توسعه دهد، اضافه کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت های اسلواکی می توانند در زمینه های تکنولوژی، انرژی های نو، قطعات خودرو و لاستیک خودرو با یکدیگر همکاری داشته باشند.
معظمی اضافه کرد: سیاست ما مشارکت با شرکت ها است؛ بازار ایران بر روی کشورها و شرکت هایی باز خواهد بود که به دنبال مشارکت باشند؛ بنابر این اگر قصد بر توسعه صادرات به ایران باشد، این فرصت برای شرکت های خارجی فراهم نیست.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه ایدرو قرار نیست بنگاه داری کند، گفت: این سازمان به عنوان دروازه ورود شرکت های خارجی به ایران عمل می کند.
به گزارش ایرنا، هیات بلندپایه تجاری اسلواک به سرپرستی پیتر پلگرینی، معاون نخست‌وزیر و با حضور نمایندگان ۳۵ شرکت بخش خصوصی برای گفت و گو با فعالان اقتصادی به تهران سفر کرده اند.
در هیات تجاری اسلواک علاوه بر پیتر پلگرینی معاون نخست وزیر اسلواک در امور سرمایه گذاری، پیتر کاژیمیر وزیر تامین مالی و پیتر ژیکا وزیر اقتصاد حضور دارند.
بررسی همکاری دو طرفه آتی در حوزه انرژی نفت و گاز، حمل و نقل، واگن،مالی، فاینانس (تامین مالی) و فناوری اطلاعات (IT ) محورهای مذاکراتی هیات اسلواک در تهران است.
اسلواکی با جمعیت ۵٫۴ میلیون نفر حدود ۱۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد و رشد تولیدناخالص داخلی این کشور یک درصد است.
نرخ رشد تولید صنعتی اسلواکی ۶٫۷ و درآمد سرانه ۱۵ هزار و ۷۲۷ دلار است. نرخ تورم در اسلواکی منفی ۱٫۶ درصد و حجم سرمایه گذاری خارجی دو میلیارد دلار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.