آغاز رزمایش دریایی ژاپن و آمریکا با هدف تهدید چین

double-quot
پکن – جارپرس – نیروهای دریایی ژاپن و آمریکا رزمایشی را در دریای شرقی آغاز کرده اند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان منطقه، این رزمایش هشداری جدی به چین و کره شمالی محسوب می شود.
کد خبر : 19937
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1395 - 5:50
آغاز رزمایش دریایی ژاپن و آمریکا با هدف تهدید چین

به گزارش جارپرس، رزمایش مورد نظر در آبهای منطقه ای انجام می شود که کره شمالی به سمت آن موشک پرتاب کرده است، چین بر سر تملک بر جزایر «دیائویو» در آن با ژاپن دچار منازعه است و آمریکا هم می گوید این جزایر را تحت کنترل توکیو می داند.
در مورد اینکه این رزمایش تا چه مدت زمانی به طول می انجامد آمریکا و ژاپن سکوت کرده اند اما اعلام شده که این تمرینات که از امروز (دوشنبه) آغاز شده، بخصوص هشداری به کره شمالی و چین است که اولی به سمت آبهای ژاپن موشک بالستیک پرتاب می کند و دومی ادعای ارضی در این دریا را دارد.
رزمایش پس از آن برگزار می شود که کره شمالی هفته گذشته چهار فروند موشک بالستیک به سمت این دریا پرتاب کرد که سه فروند آن در آبهای منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمد.
روزنامه «سانکی» و خبرگزاری کیودو ژاپن امروز (دوشنبه) خبر برگزاری رزمایش را مورد تایید قرار داده و آورده اند که ناوهای دو کشور از جمله یک ناوگروه تهاجمی و عملیاتی آمریکا در این تمرینات شرکت دارد.
«سانکی» می نویسد، این رزمایش به طور حتم هشداری به کره شمالی و تحرکات نظامی کشوری است که به تسلیحات اتمی مجهز می باشد.
از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و دولت وی بارها اعلام کرده اند که جزایر مورد منازعه بین چین و ژاپن که توکیو آن را «سنکاکو» می نامد جزو قلمرو ارضی ژاپن محسوب می شود و واشنگتن در این زمینه از این کشور حمایت می کند.
به غیر از رزمایش مذکور، آمریکا هم اکنون در منطقه شبه جزیره کره با کشور کره جنوبی در حال انجام بزرگترین رزمایش مشترک سالانه با ناوهای هواپیمابر و جنگنده پیشرفته خود می باشد.
از سوی دیگر خبر رزمایش در شرایطی منتشر می شود که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در حال سفر به منطقه است و روز جمعه هفته جاری وارد کره جنوبی می شود و سپس به ژاپن و چین سفر خواهد کرد.
آمریکا و کره جنوبی همچنین در حال استقرار سامانه موشکی تاد هستند و چین هم به آنها در این باره هشدار داده و خواستار آن شده است با این کار باعث بی ثباتی در منطقه نشوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.