آغاز بزرگترین رزمایش موشکی کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در شبه جزیره کره

double-quot
پکن – جارپرس – نیروهای دریایی کره جنوبی، ژاپن و آمریکا از امروز (سه شنبه) رزمایش موشکی مشترکی را در آبهای منطقه شبه جزیره کره و در حاشیه بزرگترین رزمایش سالانه آمریکا و کره جنوبی که از ۱۱ اسفند ماه جاری در این منطقه در حال برگزاری است، آغاز کرده اند.

کد خبر : 19969
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 5:41
آغاز بزرگترین رزمایش موشکی کره جنوبی، ژاپن و آمریکا در شبه جزیره کره

به گزارش جارپرس، نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه ای خاطر نشان کرده است که هدف از انجام این رزمایش بزرگ، آماده شدن برای مقابله با تهدیدها و حملات احتمالی موشکی است.
این بیانیه می افزاید: سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پیشرفته ترین کشتی های خود همچون ناوهای «آجیس»، مجهز به رادارهای هشدار دهنده را برای این رزمایش موشکی بکار گرفته اند.
همزمان خبرگزاری یونهاپ نیز امروز گزارش کرده است که سه کشور با توجه به تهدیدهای تسلیحات هسته ای کره شمالی و موشک بالستیک پرتابی این کشور، انجام رزمایش های بیشتر را در دستور کار قرار داده اند.
انجام رزمایش امروز در حالی صورت می گیرد که سه کشور یاد شده، در ماه ژوئن (خرداد – تیر) و نوامبر (آبان – آذر) سال گذشته و ژانویه امسال (دی – بهمن)، سه بار رزمایش موشکی هشدار دهنده مشترک برگزار کرده اند.
روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین)، یکصد و پنجمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» بینانگذار کره شمالی است و به همین سبب آمریکا، کره جنوبی و ژاپن احتمال می دهند پیونگ یانگ قصد انجام ششمین آزمایش اتمی و یا پرتاب یک موشک قاره پیمای بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را داشته باشد.
کره جنوبی و ژاپن هم دومین بار از نوامبر سال قبل (آبان – آذر) است که چنین رزمایشی را پس از امضای سند اطلاع رسانی متقابل در باره کره شمالی و تحرکات نظامی این کشور برگزار می کنند.
کره شمالی بارها خواستار توقف این رزمایش ها در شبه جزیره کره شده و اعلام کرده است این قبیل اقدام ها موجب تشدید تنش ها در این منطقه می شود.
مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی آمریکا به تازگی در تحلیلی برآورد کرده است که کره شمالی با احتمال ۶۲ درصد، در ۳۰ روز آینده یک آزمایش اتمی انجام خواهد داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.