آغاز بزرگترین رزمایش مشترک چند ملیتی آسیا در تایلند

double-quot
کوالالامپور – جارپرس – سی و ششمین و بزرگترین رزمایش مشترک چند ملیتی آسیا تحت عنوان ‘کبری طلایی’ روز سه شنبه با حضور ۲۹ کشور از جمله آمریکا در پایگاه دریایی ‘ساتاهیپ’ در ‘چان بوری’ تایلند آغاز شد.
کد خبر : 19323
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 بهمن 1395 - 11:47
آغاز بزرگترین رزمایش مشترک چند ملیتی آسیا در تایلند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، این رزمایش که به عنوان یک تمرین دوجانبه بین آمریکا و تایلند، قدیمی ترین متحد واشنگتن در آسیا آغاز شد، در حال حاضر به یکی از بزرگترین تمرینات چند ملیتی در جهان تبدیل شده است .
دریاسالار’هری بی هریس جونیور’ فرمانده مرکز نظامیان آمریکا در اقیانوس آرام در آیین گشایش این رزمایش شرکت داشته است. وی بلندپایه ترین مقام نظامی آمریکا است که از زمان کودتای خرداد ماه سال ۱۳۹۳ تاکنون به بانکوک سفر کرده است.
به نظر می رسد برگزاری رزمایش ۱۰ روزه امسال یک سیگنال جدید در مورد روابط آمریکا و تایلند باشد، روابطی که طی دو سال گذشته کمی تیره شد و بانکوک به سمت چین گرایش پیدا کرد و همکاری های خود را با این کشور توسعه داد.
به نوشته تارنمای ‘بانکوک پست’، در این رزمایش که اکنون چند هزار نظامی ۲۹ کشور گردهم آمده اند مسائلی از قبیل چالش های امنیتی منطقه ای و جهانی با هدف افزایش همکاری های بین المللی و ایجاد ثبات در منطقه مورد تاکید قرار می گیرد.
تعداد نظامیان آمریکایی که پیش از این در رزمایش شرکت می کردند تا هشت هزار نفر نیز رسید، اما اکنون به بیش از سه هزار نفر کاهش یافته است و کمک های سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری واشنگتن نیز به بانکوک قطع شد.
در رزمایش امسال ‘کبری طلایی’ تایلند هشت هزار و ۳۳۳ نیروی نظامی از ۲۹ کشور شامل چهار هزار و ۳۵۰ نفر از تایلند، ۵۷ نفر از سنگاپور، ۱۹۲ نفر از ژاپن، ۳۴ نفر از اندونزی، ۴۶ نظامی از کره جنوبی، ۹۹ نظامی از مالزی، ۱۳ نفر از هند و ۱۴ نفر از چین و نظامیانی از دیگر کشورها مشارکت دارند.
در این رزمایش سه هزار و ۵۲۸ نیروی آمریکایی نیز شرکت دارند که به نسبت سه هزار و ۳۰۰ نظامی سال گذشته افزایش یافته است.
قرار است دریاسالار’هری بی هریس جونیور’ فرمانده مرکز نظامیان آمریکا در اقیانوس آرام با ‘پرایوت چان اوچا’ نخست وزیر تایلند دیدار کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.