روسیه ممکن است از اساس منکر تحویل اس – ۳۰۰ به ایران شود

double-quot

تهران – جارپرس – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که باید روی سخنان معاون وزیر خارجه روسیه مبنی بر عدم تحویل اس – ۳۰۰ به ایران در آینده نزدیک تانی کنیم و درنظر بگیریم که ممکن است آن ها از اساس منکر این موضوع بشوند .

کد خبر : 9200
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 - 11:14
روسیه ممکن است از اساس منکر تحویل اس – ۳۰۰ به ایران شود

 

دو هفته پس از لغو ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس – ۳۰۰ به ایران توسط روسیه ، ریباکوف معاون وزیر خارجه این کشور گفته است که این سامانه را در آینده نزدیک به ایران تحویل نخواهند داد.

 

عوض حیدرپور روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار پارلمانی جارپرس گفت : به هر حال روس ، روس است ! رئیس جمهور روسیه نیز از تبار تزار است؛ آن ها قول داده اند که این سامانه را تحویل بدهند و توافقنامه ای نیز در این زمینه امضا شده است.

 

وی تاکید کرد : باید روی سخنان معاون وزیر خارجه روسیه تانی کنیم و این پیش بینی را نیز داشته باشیم که ممکن است آن ها از اساس منکر بشوند .

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود : باید بطور اجمالی روال طبیعی این کار را بپذیریم و ممکن است که چند ماه عملیاتی کردن دستور پوتین به طول بیانجامد.

 

حیدرپور در پاسخ به اینکه چرا سخنان پوتین و ریباکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با یکدیگر متفاوت است گفت: رفتار آقای پوتین در حد رفتار یک رئیس جمهور و در سطح یک تصمیم سیاسی کلان است و در جزئیات ممکن است موانعی بوجود بیاید که ممکن است قدرت های بیرونی و لابی ها به هزار گونه روی آن تاثیر بگذارند و تصمیم کلان پوتین را تحت تاثیر قرار بدهند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.