امیدواریم مشارکت میان ایران خودرو و پژو تا اواخر ۲۰۱۵ عملیاتی شود

double-quot
تهران – جارپرس – عضو کمیسیون صنایع مجلس در مورد سفر اخیر هیاتی از کمیسیون صنایع مجلس به اسپانیا و فرانسه و دستاوردهای آن ابراز امیدواری کرد که تا اواخر سال ۲۰۱۵ مشارکت میان ایران خودرو و پژو عملیاتی شود.

کد خبر : 8691
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اسفند 1393 - 11:57
امیدواریم مشارکت میان ایران خودرو و پژو تا اواخر ۲۰۱۵ عملیاتی شود

 

 

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی جارپرس درمورد دستاوردهای سفر کمیسیون صنایع مجلس به اسپانیا گفت که ما در راستای هیات های پارلمانی -هم گروه های دوستی و هم گروه های تخصصی – چهار نفر از کمیسیون صنایع مجلس به اسپانیا و فرانسه سفر کردیم.

 

وی در ادامه به تعامل خوبی که اسپانیا در طول چند سال اخیر و حتی درهفتصد سال گذشته با ما داشته است اشاره کرد و افزود : ما در این کشور صد سال است که سفارتخانه داریم و در این سفر از صنایع اسپانیا بازدید کرده و در همین راستا دیداری را با مجلس سنا و پارلمان آن کشور داشته ایم و در بحث های تخصصی صنعت ، مذاکرات خوبی نیز انجام گرفت.

 

خصوصی سازی باشگاه های پرسپولیس و استقلال بر اساس یک اصول مناسب پیش برود

گروسی در مورد خصوصی سازی باشگاه های پرسپولیس و استقلال اظهار کرد : در حاشیه این بازدیدها ، از باشگاه رئال مادرید بازدید داشتیم و واقعا خصوصی سازی باشگاه های پرسپولیس و استقلال در ایران باید بر اساس یک اصول مناسب پیش برود و باید توجه داشته باشیم که ورزش امروزه به یک صنعت تبدیل شده است .

 

اگر قرار باشد پژو وارد ایران شود باید ۵۰ درصد سرمایه گذاری توسط فرانسه صورت گیرد

وی درادامه به بازدید از صنعت خودروسازی فرانسه و کارخانه پژو اشاره کرد و گفت : در کشور فرانسه از پژو بازدید کردیم و این کشور تا به امروز یک ریال در ایران سرمایه گذاری نکرده است و این در حالیست که ما پژوی فرانسه را برای سال های طولانی به مردم عرضه می کنیم تا استفاده کنند و با توجه به این میزان از تصادفات جاده ای و خودروهای از رده خارج ، این خودرو ها را نیز با منت به ما داده اند.

 

گروسی در ادامه تاکید کرد : ما در این بازدید صحبت کردیم که اگر قرار باشد پژو وارد ایران شود ، باید ۵۰ درصد سرمایه گذاری توسط فرانسه و ۵۰ درصد دیگر توسط ایران انجام گیرد. همچنین خودروهای روز پژو که هم اکنون به اروپا صادر می شود باید در کشور ما تولید شود تا بتوانیم آن را به بازارهای جهانی صادر کنیم که برای ما نیز اشتغالزایی داشته باشد.

 

امیدواریم مشارکت میان ایران خودرو و پژو تا اواخر ۲۰۱۵ عملیاتی شود

وی با اشاره به اینکه این سفر دستاوردهای خوبی برای ما به همراه داشته است و مورد استقبال این کشورها قرار گرفته ایم افزود : امیدواریم که مشارکت میان ایران خودرو و پژو تا اواخر ۲۰۱۵ عملیاتی شود و شروع این تولیدات هم برای داخل و هم صدور به کشورهای اطراف از طریق ایران انجام شود ؛ بخصوص سرمایه گذاری که فرانسه انجام می دهد دیگر به آن صورت نخواهد بود که هر زمانی که خواست شال و کلاه کند و برود و اتفاق سال ۲۰۱۱ برای ما بیفتد که متاسفانه موجب شد تولید ما کاهش بیابد.

 

لازم به ذکر است که حسین گروسی پنج شنبه گذشته به ایرنا گفته بود که هیاتی از کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی متشکل از سید شریف حسینی ، روح الله عباس پور وموید حسینی صدر به فرانسه و اسپانیا سفر کرده ا ند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.