خط ریلی ایران – ترکمنستان – قزاقستان ۱۲ آذر افتتاح می شود



وی اضافه کرد: در این خصوص برای رفع برخی نواقص ۶۰۰ میلیارد ریال و احداث ایستگاه تغییر بوژی ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گفته وی، احداث حداقل دو ایستگاه و سالن مسافربری در «قره تپه و اینچه برون»، اتصال ریل گرگان جدید به ریل گرگان قدیم در محل قره تپه، رفع مشکل شیب و رساندن آن از ۱۲ در هزار به ۷ در هزار، رفع شیب قوس ۳۰۰ در محدوده دیوار گرگان و تامین آب در مسیر راه آهن از جمله این نواقص است.
مسوول افتتاح پروژه راه آهن شرق گلستان همچنین خاطرنشان کرد: رفع این نواقص پس از بهره برداری پروژه توسط شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل انجام خواهد شد.
غراوی تاکید کرد: این پروژه اینک آماده افتتاح است و نواقص به تدریج رفع می شود و تاثیری در زمان بهره برداری آن ندارد.
بر اساس این گزارش ، طول خط راه آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر است و کارشناسان بخش حمل و نقل بینالمللی معتقدند با راهاندازی این خط، افزون بر ۶۰۰ کیلومتر از طول مسیر حمل و نقل بینالمللی کشورهای مشترک المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاسته می شود.
افزون بر ۸۲ کیلومتر از این مسیر ریلی در خاک ایران، ۷۰۰ کیلومتر در ترکمنستان و ۱۲۰ کیلومتر باقیمانده در خاک قزاقستان واقع است و با راه اندازی خط راه آهن مذکور که راهگذر ریلی «شمال – جنوب» نیز نامیده میشود، زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا از این مسیر ریلی، دو شبانه روز و هزینههای بخش حمل و نقل به صورت قابل ملاحظه کاهش می یابد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰