کاهش ۵ سانتی متری آب دریاچه ارومیه نسبت به مهر سال گذشته

double-quot

تهران – جارپرس – مدیرکل محیط زیست و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی گفت : بارندگی های مهر ماه جاری ۱۵ سانتی متر سطح آب دریاچه ارومیه را افزایش داده اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵سانتی متر کاهش ارتفاع داشته است.

 

کد خبر : 6227
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 آبان 1393 - 8:52
کاهش ۵ سانتی متری آب دریاچه ارومیه نسبت به مهر سال گذشته
به گزارش جارپرس به نقل از خبرگزاری های داخلی ، حمید رعنا قد اظهار داشت : با وجود بارندگی های خوبی که در مهر امسال شاهد بوده ایم ، ۱۵ سانتی متر به ارتفاع سطح آب دریاچه ارومیه افزوده شده و به ۱۲۷۰٫۲۹ متر رسیده است اما نسبت به زمان مشابه در سال گذشته،‌۵سانتی متر کاهش یافته است.

 

همچنین سخنگوی ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفت و گویی اظهار داشت : بارندگی های اخیر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه کرده است و همین میزان آب موجب کاهش بروز ریز گردها شده است.

 

داود عرب تاکید کرد: ۶ مرکز ریز گرد در حوزه ارومیه شناسایی شده است که ساماندهی آنها از مصوبات ۲۷گانه احیای این دریاچه بوده و تراز اکولوژیک لازم برای ارومیه ۱۲۷۴ متر می باشد.

 

گفتنی است : در سال های اخیر به دلیل بروز خشکسالی ،‌بهره برداری بی رویه و همچنین ایجاد سد مخزنی بر روی رودخانه ، بخش زیادی از وسعت دریاچه ارومیه به شوره زار تبدیل شده است.

 

همچنین برآورد دریاچه ارومیه در زمان پر آبی ۳۷ میلیارد متر مکعب است که تا کنون ۹۰درصد وسعت آن خشک شده است که برای مقابله با آن حدود ۳ میلیارد متر مکعب آب لازم است که مسئولان مربوطه در حال تهیه این میزان آب برای دریاچه ارومیه هستند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.