استاندارگیلان: منطقه ویژه اقتصادی آستارا با عزم جدی دولت فعال می شود

double-quot

رشت – جارپرس  – استاندار گیلان با اشاره به تعیین شدن سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی آستارا گفت: با عزم جدی دولت تدبیر و امید، این منطقه ویژه اقتصادی بزودی در شهرستان مرزی آستارا فعال می شود. به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، ˈمحمدعلی نجفیˈ به برگزاری

کد خبر : 4867
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 مرداد 1393 - 5:25
استاندارگیلان: منطقه ویژه اقتصادی آستارا با عزم جدی دولت فعال می شود
رشت – جارپرس  – استاندار گیلان با اشاره به تعیین شدن سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی آستارا گفت: با عزم جدی دولت تدبیر و امید، این منطقه ویژه اقتصادی بزودی در شهرستان مرزی آستارا فعال می شود.
به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، ˈمحمدعلی نجفیˈ به برگزاری جلسه کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی اشاره و تصریح کرد: در این نشست، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی آستارا تعیین شد.

وی با بیان اینکه قانون ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سال ۱۳۸۹ به تصویب رسیده بود، گفت: در این مدت به دلیل تعیین نشدن سازمان متولی، منطقه ویژه اقتصادی آستارا غیرفعال بود و مردم غربی ترین شهرستان گیلان و تجار و بازرگانان استان و کشور از مزایای بهره گیری از تسهیلات این منطقه، محروم بودند.

نجفی با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید برای فعال کردن مناطق ویژه اقتصادی مصوب گفت: با این اقدام دولت تدبیر و امید، پس از سال ها یکی از انتظارات بزرگ مردم آستارا محقق شد.

وی همچنین به محدوده ۱۱۹ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا اشاره و اضافه کرد: در مرحله نخست این منطقه در محدوده ۶۰ هکتاری بندر چند منظوره آستارا مستقر می شود.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به آماده بودن زیرساخت ها در محدوده بندر و توسعه تجارت در آستارا، این منطقه ویژه اقتصادی موجب رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال گیلان و منطقه دریای خزر می شود.

وی هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان و دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه ، قفقاز و اروپای شرقی را مزیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا ذکر و اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این منطقه و تکمیل راه آهن گیلان، بیشتر از گذشته شاهد آبادانی این شهرستان باشیم.

نجفی تصریح کرد: برای آستارا به جهت اینکه در مسیر دسترسی کشورمان با کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا قرار گرفته، اهمیت بسیاری قائل هستیم.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای مزیت ها و پتانسیل بالایی از طرف مرزهای دریایی و زمینی است که باید شکوفاتر شود.

به گزارش ایرنا، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی پس از پیگیرهای مستمر مسوولان استان گیلان و شهرستان آستارا در هیأت دولت به تصویب رسید و مجلس شورای اسلامی پس از طرح و بررسی در کمیسیون اقتصادی در دی ماه سال ۱۳۸۹ در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رساند.

هم اینک در سطح کشور ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی مصوب وجود دارد که ۲۸ مورد از آنها فعال هستند.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان در سفر بهمن ماه سال گذشته به آستارا ، در شورای اداری این شهرستان قول داده بود مشکل اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی آستارا را رفع کند.

شهرستان آستارا در ۲۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.