زنان ایرانی برای ۵۰ کشور جهان لالایی می خوانند

double-quot

اصفهان – جارپرس – دبیر اجرایی نخستین اجلاس زنان کشورهای عضو سازمان«همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی»(ICCN)، از شناسایی لالایی های اصیل ایرانی برای معرفی به ۵۰ کشور دنیا در این اجلاس خبر داد.

کد خبر : 2871
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردین 1393 - 10:53
زنان ایرانی برای ۵۰ کشور جهان لالایی می خوانند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، «مسعود حسین میرزایی» گفت: اجلاس زنان نخستین بار به پیشنهاد ایران و به میزبانی اصفهان در کنار پنجمین اجلاس مجمع عمومی و دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی(ناملموس) کشورهای عضو ICCN برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی(ناملموس) کشورهای عضو ICCN افزود: میراث معنوی که زنان نقش کلیدی در حفظ، انتقال و ترویج آن دارند مانند لالایی ها در این اجلاس مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروزه کودکان از آرامش کافی قبل از خواب برخوردار نمی شوند، افزود: لالایی گفتن برای کودکان بعنوان یک میراث معنوی کشورمان در حال فراموشی است.

میرزایی همچنین از همکاری معاونت رییس جمهوری در امور زنان با این اجلاس خبر داد و اظهار کرد: کارگروه هایی برای شناسایی میراث ناملموس کشور تشکیل شده است.

دبیر اجرایی اجلاس بین المللی زنان، سه رویکرد اصلی این اجلاس را آگاهی افزایی زنان، شناسایی میراث معنوی که زنها در آن نقش اساسی دارند و طراحی کارگاه هایی برای انتقال صحیح آنان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در این اجلاس یکروزه از بانوان برگزیده و بانوان شاخص کشور تجلیل خواهد شد.

میرزایی گفت: ارائه موفق میراث معنوی کشور در پنجمین مجمع عمومی، نخستین اجلاس زنان و دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی(ناملموس) کشورهای عضو ICCN ، آن را در حافظه تاریخی یونسکو ماندگار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پنجمین اجلاس مجمع عمومی، نخستین اجلاس زنان ICCN و دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی(ناملموس) از ۱۶ تا۲۰ مهر امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.

آی سی سی ان(ICCN) یا شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی تنها سازمان بین المللی حکومت های محلی و نهادهای فرهنگی است که هدف آن حفظ میراث فرهنگی معنوی جهان است.

ایده تشکیل این سازمان در اولین میزگرد بین المللی شهرداران در سال ۲۰۰۴ در گانگ نئونگ کره جنوبی مطرح شد.

یکی دیگر از اهداف اصلی ICCN این است که از طریق گفتمان بین فرهنگی برای ایجاد و پی ریزی صلح و فرهنگی مبتنی بر تفاهم و درک مشترک اقدام کند.

این سازمان دارای ۴۰ عضو اصلی است.

شهرهای اصفهان، شیراز و نیشابور در ایران به عضویت این سازمان درآمده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.