آخوندی: حمل ۸ میلیون تن مواد معدنی از خط ریلی خواف – هرات در برنامه است


کد خبر : 16514
تاریخ انتشار :
چهارشنبه 17 شهریور 1395 - 6:56

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا عباس آخوندی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از بخشی از این مسیر ریلی در خواف گفت: اکنون تنها ۲٫۵ میلیون تن مواد معدنی از این مسیر حمل می شود که با توجه به ظرفیت بالای منطقه بسیار ناچیز است.
وی افزود: اجرای محور راه آهن خواف – هرات و با توجه به امنیت و نیز ارزانی حمل و نقل ریلی، می تواند نقش ارزنده ای در افزایش نقل و انتقالات بار و کالا و نیز توسعه منطقه داشته باشد.
آخوندی گفت: اصل این طرح از خواف تا هرات است که ۷۶ کیلومتر آن در ایران است و از خواف تا شمتیغ افغانستان دارای ۴ قطعه است که ۲ قطعه آن در ایران و ۲ قطعه در خاک افغانستان اجرا می شود.
وی افزود: امروز همزمان با افتتاح قطعه خواف – سنگان، عملیات ریل گذاری این محور در حوزه افغانستان نیز آغاز می شود.
نماینده خواف در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مهمترین معادن ایران در این منطقه واقع است که ۱۰ کارخانه بزرگ کنسانتره و کندله در این منطقه ساخته شده و یا در حال افتتاح است.
محمود نگهبان سلامی، از وجود نیروی انسانی ماهر و ارزان، نیروگاه های بادی به ظرفیت هزار مگاوات و تعاملات اقتصادی با کشور همجوار، افعانستان به عنوان ویژگی های این منطقه یاد کرد و گفت: این محور ریلی بعد از ۸ سال تعطیلی، با تلاش دولت تدبیر و امید تکمیل و امروز به بهره برداری رسید.
قطعه ۱۴ کیلومتری راه آهن خواف – سنگان با هزینه کرد ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید، یکی از قطعات چهارگانه راه آهن خواف – هرات و نخستین خط آهن بین ۲ کشور ایران و افغانستان است.
قطعات یک و ۲ خط ریلی خواف – هرات از شهرستان خواف تا مرز شمتیغ و قطعات سه و چهار از مرز شمتیغ تا شهر هرات در کشور افغانستان واقع شده است.
طول این مسیر در داخل ایران ۷۶٫۸ کیلومتر و دارای چهار ایستگاه در سنگان، میوتک، خوشابه و شمتیغ است.
وی افزود: اجرای محور راه آهن خواف – هرات و با توجه به امنیت و نیز ارزانی حمل و نقل ریلی، می تواند نقش ارزنده ای در افزایش نقل و انتقالات بار و کالا و نیز توسعه منطقه داشته باشد.
آخوندی گفت: اصل این طرح از خواف تا هرات است که ۷۶ کیلومتر آن در ایران است و از خواف تا شمتیغ افغانستان دارای ۴ قطعه است که ۲ قطعه آن در ایران و ۲ قطعه در خاک افغانستان اجرا می شود.
وی افزود: امروز همزمان با افتتاح قطعه خواف – سنگان، عملیات ریل گذاری این محور در حوزه افغانستان نیز آغاز می شود.
نماینده خواف در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مهمترین معادن ایران در این منطقه واقع است که ۱۰ کارخانه بزرگ کنسانتره و کندله در این منطقه ساخته شده و یا در حال افتتاح است.
محمود نگهبان سلامی، از وجود نیروی انسانی ماهر و ارزان، نیروگاه های بادی به ظرفیت هزار مگاوات و تعاملات اقتصادی با کشور همجوار، افعانستان به عنوان ویژگی های این منطقه یاد کرد و گفت: این محور ریلی بعد از ۸ سال تعطیلی، با تلاش دولت تدبیر و امید تکمیل و امروز به بهره برداری رسید.
قطعه ۱۴ کیلومتری راه آهن خواف – سنگان با هزینه کرد ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید، یکی از قطعات چهارگانه راه آهن خواف – هرات و نخستین خط آهن بین ۲ کشور ایران و افغانستان است.
قطعات یک و ۲ خط ریلی خواف – هرات از شهرستان خواف تا مرز شمتیغ و قطعات سه و چهار از مرز شمتیغ تا شهر هرات در کشور افغانستان واقع شده است.
طول این مسیر در داخل ایران ۷۶٫۸ کیلومتر و دارای چهار ایستگاه در سنگان، میوتک، خوشابه و شمتیغ است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰