گرفتاری حذف پیامکهای خاموشی برای تهرانیها


به گزارش جارپرس از ایسنا، گزارشهای مردمی و مشاهدات میدانی حاکی از آن است که در بیشتر موارد، قطع برق بدون اطلاع قبلی و به صورت ناگهانی رخ داده و پیامکهای هشدار تنها به مدیران ساختمانها(کسانی که قبض برق واحدها را میپردازند) ارسال میشود. این مسئله باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده و نارضایتی آنها را به دنبال داشته است.
در حالی که در ماههای گذشته سامانههای پیامکی یکی از ابزارهای کلیدی در مدیریت بحران و اطلاعرسانی به موقع به مشترکان برق بود، پیگیری ایسنا از شرکت توزیع برق تهران بزرگ بیانگر این است که به دلیل هزینههای بالای ارسال پیامک، تنها مدیران ساختمانها پیامک دریافت میکنند و سایر مشترکان باید از طریق سامانه «برق من» یا مراجعه به سایت شرکت و شماره #۱۲۱*۵۰۰* با وارد کردن شناسه قبض، از زمان خاموشیهای خود مطلع شوند.
این اقدام هر چند از نظر اقتصادی قابل توجیه است، اما باعث ایجاد چالشهای جدیدی برای مشترکان شده است، زیرا بسیاری از افراد از این روشهای اطلاعرسانی جایگزین استفاده نکرده و قطع برق ناگهانی، بویژه در گرمای شدید، مشکلات جدی برای آنها به همراه دارد.
کارشناسان و شهروندان بر این باورند که در شرایط بحران کمبود برق و گرمای بیسابقه، شفافیت و اطلاعرسانی به موقع از طریق پیامک یا دیگر روشهای مؤثر، نقش بسیار مهمی در جلب اعتماد عمومی و کاهش نارضایتیها دارد. به همین دلیل، انتظار میرود دولت و شرکتهای مرتبط با همکاری یکدیگر راهکارهایی را برای ارتقای کیفیت اطلاعرسانی و کاهش هزینهها اتخاذ کنند تا مردم با آمادگی و آگاهی بیشتر بتوانند با خاموشیها کنار بیایند.
انتهای پیام
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰