اجرای طرح پایش فلزات سنگین درمواد غذایی

double-quot
بوشهر – جارپرس – معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی گفت: طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی امسال در آزمایشگاه های کشور به اجرا درمی آید.

کد خبر : 12425
تاریخ انتشار : شنبه 23 آبان 1394 - 7:39
اجرای طرح پایش فلزات سنگین درمواد غذایی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، مسعود هاشم زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: این طرح با تامین اعتبار، تهیه مواد اولیه، کنترل و تامین تجهیزات مورد نیاز اجرا می شود.
وی ادامه داد: استان بوشهر در اجرای طرح پایش فلزات سنگین در مواد غذایی به عنوان یکی از استان های معین کشور انتخاب شده است.
هاشم زاده گفت: ساماندهی آزمایشگاه های دولتی و خصوصی و واگذاری وظایف و آزمون های غیرحاکمیتی که در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار دارد به بخش خصوصی، از برنامه های اصلی سازمان دامپزشکی است.
وی بیان کرد: این واگذاری به منزله رهاسازی نیست بلکه ساختارهای نظارتی بخش دولتی تقویت می شود و این گونه آزمایشگاه ها تحت کنترل و نظارت قرار خواهند داشت.
معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی اظهارکرد: آزمایشگاه های متقاضی قبل از واگذاری وظایف به آنها، ممیزی و آزمون های لازم ارزیابی در مورد آن ها اعمال می شود.
هاشم زاده درباره ضرورت تقویت زیرساخت ها و تأمین نیروی انسانی آزمایشگاه های دامپزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به حساسیت فعالیت های آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی و مرکز ملی بررسی تشخیص بیماری های میگو که در بوشهر واقع شده است و اجرای فعالیت های تشخیصی آن جنبه ملی دارد، ضروری است سازمان دامپزشکی کشور با کمک مسئولان و سایر نهادهای استانی برای تقویت ساختارهای این آزمایشگاه ها و تأمین نیروی انسانی متخصص برای ارتقای سطح علمی و فنی این مجموعه حرکت کند تا گام های مؤثرتر درزمینهٔ توسعه فعالیت های دامپزشکی و سلامت جامعه در راستای اهداف راهبردی سازمان دامپزشکی برداشته شود.
معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی گفت: استان بوشهر به عنوان یکی از استان های ساحلی با توان تولید بالای آبزیان بویژه پرورش میگو از مهم ترین استان های کشور است.
وی افزود: این استان با ظرفیت آزمایشگاهی بالا دامنه فعالیت ملی و بین المللی دارد که باید با کمک مسئولان استانی ساختارهای موجود را تقویت کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.