زلزله ۳٫۱ریشتری در شهر راز در مرز با ترکمنستان تلفات نداشت

double-quot

بجنورد – جارپرس-مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: زلزله ۳٫۱ ریشتری بخاردن ترکمنستان که بخشهایی از راز و جرگلان را لرزاند، هیچگونه تلفات نداشت.

کد خبر : 11928
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 مهر 1394 - 9:14
زلزله ۳٫۱ریشتری در شهر راز در مرز با ترکمنستان تلفات نداشت

 به گزارش جارپرس از ایرنا حسن شکوری نسببا اشاره به نزدیکی و همچنین عمق کم مرکز زلزله از سطح زمین افزود: در برخی از مدارس و خانه های روستایی فرسوده و آغول حیوانات ترک دیوار و شکستگی پنجره گزارش شده است.
به گفته وی ، یکی از مدارس در شهر راز خواستار کانکس برای استقرار دانش آموزان شده است.
زمان وقوع این زمین لرزه بامداد سه شنبه ساعت ۳ و ۵ دقیقه و ۴۲ ثانیه در ۴۸ کیلومتری راز و ۴۴ کیلومتری ‘قاره قالا’ در کشور ترکمنستان، در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین رخ داده است.
مختصات جغرافیایی این زمین لرزه ۳۸٫۲۵ شمالی و ۵۶٫۷۳ شرقی گزارش شده است که باعث لرزش شدید مناطقی از جرگلان و محدوده روستاهای کاریز و کلاته ابریشم شد.
به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در پی این زلزله تیم های ارزیابی جمعیت هلال احمرخراسان شمالی به مناطق مربوطه اعزام شدند و در بررسی تیم ها، تنها در بخش هایی ساختمانهای گلی دچار ترک شده و تلفات جانی نداشته است.
از ساعت یک و ۷ دقیقه بامداد سه شنبه زلزله ۵٫۲ در بخاردن ترکمنستان و ۱۵ دقیقه بعد زلزله ۳٫۴ ریشتری در همین منطقه و ۲۳ دقیقه بعد نیز زلزله ۲٫۵ ریشتری راز خراسان شمالی و ۴۳ دقیقه بعد نیز همین نقطه را با ۳٫۱ ریشتر لرزاند.
آخرین زلزله نیز در ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه صبح راز خراسان شمالی را با قدرت ۲٫۸ ریشتر لرزاند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.