فتح الله حسینی: وزیر دفاع هرچه سریع تر امکانات فوق العاده به مردم قصر شیرین اختصاص دهد

double-quot

تهران – جارپرس – نماینده مردم قصر شیرین در پی انفجارات مواد منفجره باقی مانده از دوران جنگ و کشته و مجروح شدن شهروندان بر اثر آن از وزیر دفاع خواست که هر چه سریع تر امکانات فوق العاده ای برای مردم این مناطق در نظر بگیرد؛ وی همچنین گفت که دولت باید خسارات وارده به آنان را تعیین تکلیف نماید.

کد خبر : 11200
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 شهریور 1394 - 8:59
فتح الله حسینی: وزیر دفاع هرچه سریع تر امکانات فوق العاده به مردم قصر شیرین اختصاص دهد

 

فتح الله حسینی روز دوشنبه درخصوص روند مین زدایی از شهرهای مرزی ایران و عراق که هر از گاهی قربانی های خود را می گیرد به خبرنگار پارلمانی جارپرس گفت : ما در گذشته نیز از روند مین زدایی اعتراض داشته ایم؛ در کرمانشاه وزیر سابق دفاع جشنی را به منظور پایان مین روبی برگزار کرد و بنده در اعتراض به وزیر گفتم که این جشن به معنی پایان مین روبی می باشد.

 

وی ادامه داد : در نهایت آن ها از مردم عذر کرده و اشتباه خود را پذیرفتند؛ چرا که استاندار وقت و نیز وزیر دفاع در این خصوص مرتکب اشتباه شده بودند.

 

نماینده مردم قصر شیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب با بیان اینکه انتظار ندارد تمامی مین های مربوط به هشت سال جنگ تحمیلی بصورت یک شبه و پنج ساله جمع آوری شود، اظهار کرد : در حال حاضر بیش از دو هزار هکتار از زمین ها در حوزه شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب به عمق ۳۰ سانتی متر برای پاکسازی مین روبی در دست اقدام است که تاکنون حدود هفتصد هکتار از آن را پاکسازی کرده اند.

 

این عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد : در خواست ما مین روبی در عمق ۸۰ سانتی متری است.

 

وی با اشاره به اینکه مین گذاری ارتش عراق در این منطقه نامنظم و بسیار گسترده می باشد گفت که کار برای گروه تخریب بسیار دشوار است و ضمن تشکر از روند کاری دست اندرکاران مین روبی در یکسال گذشته ، اظهار کرد : در این مدت تعدادی از افراد شخصی و تعدادی از افراد گروه مین روبی نیز شهید و مجروح شدند.

 

فتح الله حسینی در ادامه از روند انفجارها اظهار تاسف کرد و گفت : در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم تا آمار تلفات به حداقل برسد و ضمن تشکر از عوامل مین روبی از دوستان انتظار داریم که به کار خود جهت عملیاتی کردن این امر سرعت ببخشند.

 

نماینده مردم قصر شیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب ادامه داد : این انفجارها از گذشته تاکنون وجود دارد و برای مثال ممکن است که در هفته سه انفجار رخ دهد اما دو مورد آن رسانه ای شود و مابقی به اطلاع مردم نرسد و از دید خبرنگاران نیز پنهان بماند.

 

وی ضمن اشاره به اینکه سرعت کار در امر مین روبی موجب کاهش آمار تلفات نسبت به قبل شده است، اظهار کرد : از آقای دهقان وزیر دفاع می خواهیم که هر چه سریع تر تدبیری برای این موضوع بیندیشند و امکانات فوق العاده و بیشتری را برای مردم این مناطق در نظر بگیرند؛ چرا که این مردم هشت سال با جنگ و هشت سال را نیز با بازسازی شهرها و زمین های کشاورزی مواجه بوده اند و در حقیقت شانزده سال درگیر جنگ بوده اند و عملا فشار زیادی بر مردم این منطقه وارد شده است.

 

فتح الله حسینی در پایان تصریح کرد: دولت باید از مردم عذر خواهی کند و خسارات وارده به آن ها را تعیین تکلیف نماید و همچنین به مجموعه مین روبی نیز سرعت بدهد تا بتوانند منطقه را برای مردم امن کنند.

 

گفته می شود حدود ده روز قبل یک شهروند کرد به نام فردین محمد بیگ ۲۹ ساله اهل شهرستان سنقر در استان کرمانشاه بر اثر انفجار مین در اطراف قصرشیرین مجروح شده است.

 

همچنین طبق برخی آمارها، از سال ۹۰ تا اواخر آبان ماه سال گذشته ۱۳۲ مورد انفجار مین و مواد منفجره ی باقی مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس در اراضی آلوده به مین شهرستان قصر شیرین رخ داده است که بر اثر آن ۱۲۲ نفر مجروح و ۱۳ نفر نیز کشته شده اند.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.