در واکنش به دستگیری های اخیر معلمان،

فیاضی: برخورد خشونت آمیز با جامعه فرهنگی جواب نمی دهد

تهران - جارپرس - مشاور سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که برخورد خشونت آمیز با جامعه فرهنگی جواب نمی دهد و معلم صاحب منطق است.

 

 

 

 

به گزارش جارپرس، محمد حبیبی، فعال کانون صنفی معلمان در روز ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۷؛ همراه با ۱۴ فعال صنفی در تجمع مسالمت آمیز شورای هماهنگی در مقابل سازمان برنامه و بودجه دستگیر شد. حبیبی پیشتر نیز درتاریخ ۱۲ اسفند ماه ۹۶ در محل کار خود دستگیر شده بود.

 

بیش از دو هزار فعال صنفی و مدنی نیز با امضای طوماری در فضای مجازی خواستار آزادی محمد حبیبی (فعال صنفی معلمان) شده بودند.

 

عبدالوحید فیاضی مشاور سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس نهم در گفتگوی اختصاصی با جارپرس پیرامون دستگیری معلمان معترض از جمله اعضای کانون صنفی معلمان مانند محمد حبیبی اظهار کرد: معلمان ناراضی، از وضعیت معیشتی خود ناراضی هستند و تا جایی که بنده شاهد بوده ام اعلام نارضایتی بصورت منطقی و قانونی بوده است، بنابراین برخورد غیرمنطقی و خشونت آمیز با معلمان اصلا جایگاهی ندارد.

 

وی ادامه داد: بنده به بخش سیاسی ورود نمی کنم، چرا که ممکن است که من یک معلم باشم و پا را فراتر گذاشتم و سیاسی فکر می کنم ، که البته این حق هر کسی هست و هرشخصی برای خود نظری دارد و حتی ممکن است کسی روبروی نظام بایستد که در اینجا نظام خودش می داند باید با آن چه برخوردی بکند اما صنف معلمین قشری نیستند که علیه نظام حرکت کرده باشند و هیچ وقت این کار را نکرده اند.

 

مشاور سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمین بهترین حامی برای انقلاب بودند، عنوان داشت: اگر در حال حاضر به دولت و مجلس نگاه کنید می بینید که بهترین نیروهایشان را معلمین تشکیل داده اند که در آنجا سمت گرفته اند.

 

فیاضی تاکید کرد: برخورد خشونت آمیز با اعتراضات معلمان قابل قبول نیست و بنده مواضع مسوولین نظام را دیده ام که در این زمینه مثبت بوده است که آن ها را باید آزاد کرد و نباید با آنان برخورد شود.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش در مجلس نهم در گفتگو با جارپرس تاکید کرد: برخورد خشونت آمیز و قهری با جامعه فرهنگی جواب نمی دهد. معلم صاحب منطق است و باید با آن با منطق برخورد شود و اگر معلم ناراضی باشد طبیعتا باید اعتراض خود را به نوعی بیرون بدهد.

 

وی ادامه داد: معلم وقتی به کف خیابان و در کنار مجلس می آید، دیگر کجا برود؟ مجلس خانه ملت است ، اگر معلم اعتراضش را بکند بدتر است یا نارضایتی خود را هر روز صبح در کلاس درس به شکلی به دانش آموز منتقل کند؟ کدام بدتر است؟به نظر بنده شکل دوم بدتر است. گر حکم شود که مست گیرند/در شهر هر آنچه هست گیرند. پس بیایید همه را بگیرید دیگر!

 

مشاور سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی می آید جلوی مجلس و آموزش و پرورش حرف خود را می زند و او را دستگیر می کنند اما با آن همه معلم که در کلاس درس با نارضایتی صحبت می کنند چکار باید کرد؟ پس بجای ضرب و شتم و دستگیری بهترین کار این است که به معلمان توجه بیشتری کنیم و ببینیم نارضایتی آن ها از چه جنسی است؟

 

فیاضی ادامه داد: در بین بعضی از این دستگیر شده ها چهره های سیاسی پیدا می شود که باید حساب
آن ها را از معلمین جدا کرد. شخصی نظام را قبول ندارد، در اینجا نظام از خودش دفاع می کند و حق دارد.

 

وی تصریح کرد: اگر معلمی بیاید و نسبت به امور خود اعتراض کند و با او برخورد شود مانند هر یک از این کسانی که دستگیر شده اند، به نظر بنده نه مصلحت است و نه معقول. بنابراین باید به این موضوع خاتمه بدهند و به شکل اساسی به اعتراضات صنفی معلمان رسیدگی شود.

 

 

 

انتهای پیام/