سه شنبه , 14 /مرداد /1399
 Tuesday , 04 /August /2020

مجوز فعالیت این پایگاه، در جلسه مورخ 1391/08/22 هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

پایگاه خبری جارپرس جهت تکمیل کادر خود از افراد واجد شرایط زیر به صورت تمام وقت
دعوت به همکاری می نماید.
چپ چین خانم
مهارت کامل به تغییر تیترولید
خبرنگار مرد
حرفه ای و دارای سابقه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
بازاریاب خانم
دارای سابقه در مطبوعات و خبرگزاریها
ارسال رزومه به  info@jaarpress.ir با شماره فکس: 02177600370

افزایش ۴ میلیون تنی ظرفیت تولید پتروشیمی در اوج تحریم

تهران-چارپرس-مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به افتتاح ۳ طرح بزرگ پتروشیمی در روز پنجشنبه...

پیشنهاد وزارت کشور برای تبلیغات مجازی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس پیشنهاد وزارت کشور برای تبلیغات مجازی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس

تهران- جارپرس-معاون سیاسی وزارت کشور نگرانی وزارت بهداشت درباره برگزاری تجمعات در تبلیغات دومین مرح...

اهل جار زدن پیگیری پرونده‌های تخلفات نیستیم/ ادبیات تند و طلبکارانه را نمی‌پسندم

تهران- جارپرس -شهردار تهران در خصوص عدم حضورش در جلسه هیات دولت و سرانجام پرونده‌های تخلفات در شهرد...

تاکید دریادار سیاری بر وحدت سپاه و ارتش

تهران- جارپرس-دریادار سیاری با بیان اینکه وحدت و مودّت بین ارتش و سپاه یک مسیر دو طرفه ناگسستنی است...

بهره‌برداری از پست فوق توزیع ۶۳ به ۲۰ کیلوولت کارون در تهران ‌

تهران-جارپرس-پست فوق توزیع برق ۶۳ به۲۰ کیلوولت کارون در استان تهران جایگزین پست فرسوده قدیمی شد.

کاهش قیمت رسمی ۱۶ ارز عمده

تهران- جارپرس-بانک مرکزی امروز (دوشنبه) بهای رسمی ۴۷ ارز عمده را اعلام کرد که ۱۶ ارز شاهد کاهش ارزش ...

حمایت‌های همه‌جانبه وزارت جهاد کشاورزی از طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین

تهران-جارپرس-معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح ملی اح...

دست داشتن یک شرکت‌ مخابراتی در ترور سردار سلیمانی

تهران-جارپرس-یک شرکت تلفن همراه عراقی به دست داشتن در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس متهم شد. ...

  • افزایش ۴ میلیون تنی ظرفیت تولید پتروشیمی در اوج تحریم

    سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۸
  • پیشنهاد وزارت کشور برای تبلیغات مجازی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس پیشنهاد وزارت کشور برای تبلیغات مجازی نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس

    سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۵۸
  • اهل جار زدن پیگیری پرونده‌های تخلفات نیستیم/ ادبیات تند و طلبکارانه را نمی‌پسندم

    دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲
  • تاکید دریادار سیاری بر وحدت سپاه و ارتش

    دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۶
  • بهره‌برداری از پست فوق توزیع ۶۳ به ۲۰ کیلوولت کارون در تهران ‌

    دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۳
  • کاهش قیمت رسمی ۱۶ ارز عمده

    دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۴
  • حمایت‌های همه‌جانبه وزارت جهاد کشاورزی از طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین

    دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۳
  • دست داشتن یک شرکت‌ مخابراتی در ترور سردار سلیمانی

    دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۴
آگهی
آگهی
مدیرکل تعزیرات سازمان حمایت خبر داد:

نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا؛ در صدر شکایت‌های مردمی

تهران- جارپرس -مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش جارپرس از ایسناغلامرضا صارمیان، از افزایش برگزاری گشت‌های مشترک با همراهی دستگاه‌های نظارتی در سطح کشور برای بررسی وضعیت بازار و برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با دستگاه‌هایی همچون وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، در شهریور ماه امسال ۹ هزار و ۴۴۶ گشت مشترک انجام گرفته که منجر به تشکیل چهار هزار و ۳۹ پرونده تخلف به ارزش حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال شده است که به شکایت مردم در زمینه‌های مختلف رسیدگی و پس از بررسی با متخلفان برخورد می‌شود. این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد گشت‌های مشترک 8هزار و ۱۳۹ گشت مشترک بوده، حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در راستای نظم‌دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه، با اشاره به آخرین آمارگیری انجام شده در شهریور ماه سال جاری و مقایسه شکایات و عملکرد سازمان حمایت نسبت به شهریور ماه سال گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی در مجموع ۱۸ هزار و ۶۴۹ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۲۸ درصد کاهش داشته که نشان دهنده حرکت به سمت ثبات بیشتر در بازار است. از این تعداد ۶۶ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۳۴ درصد باقیمانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط است.

به گفته این مقام مسئول نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا و همچنین رستوران‌های غذاخوری و پارکینگ شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات به خود اختصاص داده‌اند. گرانفروشی و تقلب نیز در صدر عناوین تخلف گزارش‌های دریافتی قرار گرفته است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، همچنین درباره تعداد پرونده‌هایی که به مصالحه قبل از شکایات ختم شدند، گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شدند، ۵۴۷ مورد از شکایات با براورد ارزش بیش از ۱۷ میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد که شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گران‌فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ و یا با مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی قیمت (۱۲۴.ir) از طریق سایت و اپلیکیشن آپ و تنظیم شکایت، مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا در صورت احراز شکایت در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی، رسیدگی لازم انجام و با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی