سه شنبه , 01 /بهمن /1398
 Tuesday , 21 /January /2020

مجوز فعالیت این پایگاه، در جلسه مورخ 1391/08/22 هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

پایگاه خبری جارپرس جهت تکمیل کادر خود از افراد واجد شرایط زیر به صورت تمام وقت
دعوت به همکاری می نماید.
چپ چین خانم
مهارت کامل به تغییر تیترولید
خبرنگار مرد
حرفه ای و دارای سابقه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
بازاریاب خانم
دارای سابقه در مطبوعات و خبرگزاریها
ارسال رزومه به  info@jaarpress.ir با شماره فکس: 02177600370

ظریف: هیچ کس به اندازه من از توان موشکی ایران دفاع نکرده است

تهران-جارپرس-وزیر امور خارجه گفت: هیچ کس به اندازه من از توان موشکی کشورمان دفاع نکرده است.

وزیر راه و شهرسازی پیام رییس جمهوری را به همتای اوکراینی می‌رساند

تهران-جارپرس-سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وزیر راه و شهرسازی امروز به اوکراین سفر کرد تا پیام رییس ...

آخرین وضعیت آنفلوآنزای B در کشور / هشدار درباره مناطق سیل‌زده

تهران-جارپرس-رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، ضمن بیان آخرین وضعیت ابتل...

پذیرش معتادان بی‌خانمان در کلیه مراکز بهزیستی/هیچ معتادی پشت در نمی‌ماند

تهران- جارپرس-معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور همزمان با بارش برف و برودت هوا از پذی...

فردا، آخرین مهلت دولت به متقاضیان بسته معیشتی

تهران- جارپرس-فردا (سی ام دی ماه) آخرین مهلت ثبت نام در سایت hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانو...

لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان در جلسه امروز مجلس بررسی می‌شود

تهران - جارپرس-نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل بان...

وضعیت ترافیک پایتخت در یکشنبه برفی

تهران - جارپرس-رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ وضعیت ترافیکی پایتخت در آخرین یکشنبه دی...

جهانگیری: مردم از پنهان کردن واقعیت عصبانی شدند

تهران-جارپرس-معاون اول رییس جمهوری گفت: یکی از بزرگترین ضربه‌هایی که در داستان هواپیما خوردیم این ...

  • ظریف: هیچ کس به اندازه من از توان موشکی ایران دفاع نکرده است

    دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۳
  • وزیر راه و شهرسازی پیام رییس جمهوری را به همتای اوکراینی می‌رساند

    دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
  • آخرین وضعیت آنفلوآنزای B در کشور / هشدار درباره مناطق سیل‌زده

    دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۲
  • پذیرش معتادان بی‌خانمان در کلیه مراکز بهزیستی/هیچ معتادی پشت در نمی‌ماند

    يكشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۳
  • فردا، آخرین مهلت دولت به متقاضیان بسته معیشتی

    يكشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۵
  • لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان در جلسه امروز مجلس بررسی می‌شود

    يكشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۸
  • وضعیت ترافیک پایتخت در یکشنبه برفی

    يكشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲
  • جهانگیری: مردم از پنهان کردن واقعیت عصبانی شدند

    شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۲
مدیرکل تعزیرات سازمان حمایت خبر داد:

نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا؛ در صدر شکایت‌های مردمی

تهران- جارپرس -مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش جارپرس از ایسناغلامرضا صارمیان، از افزایش برگزاری گشت‌های مشترک با همراهی دستگاه‌های نظارتی در سطح کشور برای بررسی وضعیت بازار و برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با دستگاه‌هایی همچون وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، در شهریور ماه امسال ۹ هزار و ۴۴۶ گشت مشترک انجام گرفته که منجر به تشکیل چهار هزار و ۳۹ پرونده تخلف به ارزش حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال شده است که به شکایت مردم در زمینه‌های مختلف رسیدگی و پس از بررسی با متخلفان برخورد می‌شود. این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد گشت‌های مشترک 8هزار و ۱۳۹ گشت مشترک بوده، حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در راستای نظم‌دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه، با اشاره به آخرین آمارگیری انجام شده در شهریور ماه سال جاری و مقایسه شکایات و عملکرد سازمان حمایت نسبت به شهریور ماه سال گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی در مجموع ۱۸ هزار و ۶۴۹ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۲۸ درصد کاهش داشته که نشان دهنده حرکت به سمت ثبات بیشتر در بازار است. از این تعداد ۶۶ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۳۴ درصد باقیمانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط است.

به گفته این مقام مسئول نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا و همچنین رستوران‌های غذاخوری و پارکینگ شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات به خود اختصاص داده‌اند. گرانفروشی و تقلب نیز در صدر عناوین تخلف گزارش‌های دریافتی قرار گرفته است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، همچنین درباره تعداد پرونده‌هایی که به مصالحه قبل از شکایات ختم شدند، گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شدند، ۵۴۷ مورد از شکایات با براورد ارزش بیش از ۱۷ میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد که شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گران‌فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ و یا با مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی قیمت (۱۲۴.ir) از طریق سایت و اپلیکیشن آپ و تنظیم شکایت، مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا در صورت احراز شکایت در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی، رسیدگی لازم انجام و با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی