سه شنبه , 22 /آبان /1397
 Tuesday , 13 /November /2018

مجوز فعالیت این پایگاه، در جلسه مورخ 1391/08/22 هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

logo-samandehi

برنامه اندونزی برای حذف دلار از سبد خرید انرژی

کوالالامپور - جارپرس - اندونزی که بزرگترین وارد کننده سوخت در جنوب شرق آسیاست، با توجه به کسری بودج...

سوئیفت نقشی در نگهداری حساب ها و تسویه ارزی ندارد

تهران - جارپرس - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با توجه به انتشار خبری درخصوص قطع خدما...

شرکت های آلمانی براحتی می توانند با ایران تجارت کنند

تهران - جارپرس - وزیر خارجه پیشین آلمان درباره ایجاد کانال مالی بین ایران و اروپا ابراز امیدواری ک...

60 هزار کودک از مادر ایرانی و پدر خارجی داریم

تهران - جارپرس - دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: در حال حاضر حدود 50 تا 60 هزار ...

غزه در روزی که گذشت

تهران - جارپرس - غزه در پی ترور رهبران گردان های القسام از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و پاسخ کوبن...

قاسمی: جهان برای توقف ماشین ترور رژیم صهیونیستی مداخله کند

تهران - جارپرس - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه با اشاره به ترور یکی از فر...

ظریف: پمپئو مسئولیت آنچه را که گفته بپذیرد

تهران - جارپرس - «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه در واکنش به اظهارات همتای آمری...

حکیم: سیاست اعمال تحریم مردود است

بغداد - جارپرس - 'سید عمار حکیم' رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار سفیر اتحادیه اروپا در این کشور...

  • برنامه اندونزی برای حذف دلار از سبد خرید انرژی

    سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۸
  • سوئیفت نقشی در نگهداری حساب ها و تسویه ارزی ندارد

    سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۵
  • شرکت های آلمانی براحتی می توانند با ایران تجارت کنند

    سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
  • 60 هزار کودک از مادر ایرانی و پدر خارجی داریم

    سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۸
  • غزه در روزی که گذشت

    سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۵
  • قاسمی: جهان برای توقف ماشین ترور رژیم صهیونیستی مداخله کند

    سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۶
  • ظریف: پمپئو مسئولیت آنچه را که گفته بپذیرد

    سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱
  • حکیم: سیاست اعمال تحریم مردود است

    سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۸

پیش فروش اینترنتی خودرو همچنان دور از دسترس

تهران - جارپرس - طرح پیش فروش اینترنتی ایران خودرو به مناسبت عید سعید فطر که چهارشنبه هفته گذشته مرحله نخست آن آغاز شد، امروز(یکشنبه) در حالی دومین مرحله آن کلید خورد که سایت این شرکت طبق روال از دسترس خارج شد و قصه تکراری چالش چگونگی ثبت نام مصرف کنندگان واقعی را رقم زد.

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، بازار خودروی کشور در هفته های گذشته روزهای پرالتهابی را تجربه کرد که همچنان ادامه دارد؛ خروج یکطرفه آمریکا از برجام و در پی آن خروج برخی شرکای خودروسازان ایرانی از جمله پژو- سیتروئن، هیوندای موتورز، فولکس واگن و کیاموتورز، در کنار موافقت با افزایش قیمت بیش از هفت درصدی برای تولیدات ایران خودرو(خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان) بخشی از سلسله روندی بود که آشفته بازار قیمتی خودرو را رقم زد.
اواخر هفته گذشته شرکت ایران خودرو اعلام کرد که برای انجام تعهدات این گروه صنعتی مبنی بر عرضه محصولات و تامین نیاز مصرف کنندگان حقیقی بازار، مرحله دوم فروش ویژه عید فطر در قالب روش های پیش روش و فروش قطعی اینترنتی، امروز اجرا خواهد کرد.
مبارزه با دلالان و واسطه های سودجو، دلیل اصلی انجام این فروش ویژه عنوان شده که به گفته «مصطفی خان کرمی» معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو قرار بود در فروش های آتی این شرکت، بیش از 100 هزار دستگاه خودرو در روش های مختلف عرضه شود.
در حالی که ایران خودرو مرحله دوم فروش ویژه محصولات خود به مناسبت عید فطر را با پوشش تبلیغاتی وسیعی همراه کرده بود، اما بررسی سایت فروش (esale.ikco.ir) از حدود ساعت 10 صبح امروز، تعدد و تکرار پیام «خارج از دسترس بودن سایت» را به همراه داشت.
روابط عمومی ایران خودرو در پیگیری این موضوع به ایرنا گفت: «هجوم مراجعه کنندگان به سایت برای خرید محصولات» و «مشکل فنی سایت» سبب این اختلال شده که در حال برطرف شدن است؛ با این حال تا لحظه انتشار خبر، مشکل همچنان پابرجاست.

** بازی تکراری، پایان ندارد
این روند اخلال در سایت در حالی بارها تکرار شده که هفته گذشته در دور نخست پیش فروش های ایران خودرو، مراجعه کنندگان بعد از اختلال چند دقیقه ای و سپس ورود به سایت در همان دقایق اولیه، با عبارت «ظرفیت تکمیل شد» مواجه شده و تلاش آنها برای خرید ناکام ماند؛ اما امروز، حتی امکان ورود به سایت برای بررسی وضعیت موجودی خودروها نیز فراهم نشد.
تکرار این روند نشان می دهد که شیوه کنونی و پیش فروش اینترنتی محصولات از سوی خودروسازان بویژه ایران خودرو، نمی تواند پاسخگوی نیاز خریداران و مصرف کنندگان واقعی باشد.
در واقع این بار نیز فرصت برای خریداران واقعی خودرو فراهم نشد تا بار دیگر زمزمه های مطرح شده در رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر تعمدی بودن این اقدامات برای ثبت نام را قوت بخشد.
انتشار اخبار و گزارش های مختلف از این وضعیت و انتقاد مردم به این شیوه نیز تاکنون نتوانسته خودروسازان را به اصلاح روش یاد شده و تعیین ساز و کاری مناسب برای دسترسی مصرف کننده واقعی خودرو به خرید محصول، ترغیب کند.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی