سه شنبه , 23 /مرداد /1397
 Tuesday , 14 /August /2018

مجوز فعالیت این پایگاه، در جلسه مورخ 1391/08/22 هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

logo-samandehi

امام جمعه بابلسر: خبرنگار باید از نظر مالی تامین شود

بابلسر - جارپرس - امام جمعه بابلسر در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: معتقدم یک خبرنگار باید از نظ...

دردسرهای یک کمپین برای نماینده مجلس

تهران - جارپرس - حاشیه های کمپین 'فرزندت کجاست ' که با هدف شفاف سازی فعالیت فرزندان مسوولان در ت...

ظریف سه شنبه درباره رژیم حقوقی خزر توضیح می دهد

تهران - جارپرس - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه بر...

طرح تسهیل خروج بانوان نخبه، گامی بلند برای حل مشکلات

تهران - جارپرس - طرح تسهیل خروج بانوان نخبه که رای اعضای کمیسیون امنیت ملی را بدست آورده و در نوبت ...

سیاست های مبارزه با جنگ روانی تصویب شد

تهران - جارپرس - شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا سیاست های کلان اطلاع رسانی برای مقابله با جنگ...

هیچ کدام از اعضای شورای پایتخت بازداشت نشده اند

تهران - جارپرس - استانداری تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد که هیچ کدام از اعضای شورای اسلامی شهر تهر...

گوترش از امضای کنوانسیون دریای خزر استقبال کرد

تهران - جارپرس - دبیر کل سازمان ملل با استقبال از امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر، آن را سن...

مدعیان برکناری دولت؛ بازیگران نقشه دشمن

تهران - جارپرس - کشور به وحدت و انسجام ملی نیاز دارد و هرگونه اظهارنظر غیرمعقول سیاسی، دمیدن در آ...

  • امام جمعه بابلسر: خبرنگار باید از نظر مالی تامین شود

    سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۱
  • دردسرهای یک کمپین برای نماینده مجلس

    سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
  • ظریف سه شنبه درباره رژیم حقوقی خزر توضیح می دهد

    سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۸
  • طرح تسهیل خروج بانوان نخبه، گامی بلند برای حل مشکلات

    سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳
  • سیاست های مبارزه با جنگ روانی تصویب شد

    سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۸
  • هیچ کدام از اعضای شورای پایتخت بازداشت نشده اند

    سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵
  • گوترش از امضای کنوانسیون دریای خزر استقبال کرد

    سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱
  • مدعیان برکناری دولت؛ بازیگران نقشه دشمن

    سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۸

خرید 1000 دستگاه اتوبوس و 140 واگن مترو از درآمد طرح جدید ترافیک تهران

تهران- جارپرس- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تشریح جزییات طرح جدید ترافیک پایتخت گفت: درآمد حاصل از اجرای طرح جدید ترافیک، صرف خرید یک هزار دستگاه اتوبوس و 140 واگن مترو با هدف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران می شود.

 

به گزارش جارپرس از ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز دوشنبه در نشست خبری تشریح بازنگری انجام شده برای اجرای طرح پیشنهادی و جدید شهرداری تهران در خصوص ورود به محدوده های ترافیکی پایتخت افزود: عواید حاصل از اجرای این طرح به صورت کامل به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه بازنگری این طرح به صورت کارشناسی انجام و در کمیسیون تخصصی حمل و نقل شورای شهر تهران درحال بررسی است، اظهار کرد: در صورت تصویب طرح در شورای شهر، طرح جدید در سال 97 اجرا می شود.
وی گفت: طرح جدید و پیشنهادی شهرداری تهران در خصوص ورود به محدوده های ترافیکی، مورد توافق پلیس و وزارت کشور است و ظرف یک هفته آینده تاییدیه شورای عالی ترافیک اخذ و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر تهران ارسال می شود.
پورسیدآقایی افزود: اگر طرح جدید ترافیک شهرداری تهران تا 15 بهمن امسال به تصویب شورای شهر برسد، اجرای آن از 15 فروردین سال 97 آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که طرح جدید دراین فاصله به تصویب شورای شهر تهران نرسد، به طور طبیعی در سال آینده اجرا نمی شود.
معاون شهردار تهران گفت: براساس طرح جدید، 24 ساعت فرصت برای پرداخت عوارض ورود به محدوده های ترافیکی تعیین شده که در صورتی که این عوارض در موعد تعیین شده پرداخت نشود، به عنوان دیون مالک خودرو ثبت و جریمه نیز به خودرو تعلق می گیرد.
وی گفت: مبلغ جریمه برای ورود غیرمجاز خودرو به محدوده طرح ترافیک 40 هزار تومان است که این مبلغ باید به 90 هزار تومان با عنوان «جریمه منطقه ورود ممنوع»، افزایش پیدا کند.
پورسیدآقایی با بیان اینکه تاکنون 441 سازمان و نهاد، سهمیه ویژه طرح ترافیک از شهرداری تهران دریافت می کنند، افزود: در طرح فعلی، هیچ عدالتی در خصوص توزیع مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک میان سازمان ها و نهادها وجود ندارد، به طوری که یک وزارتخانه 180 سهمیه(مجوز) و وزارتخانه دیگر 800 سهمیه دریافت می کرده است.
وی گفت: در شیوه فعلی اجرای طرح ترافیک در قالب یک اقدام غیرمنطقی تعدادی مجوز(سهمیه) ورود به طرح ترافیک به روسای سازمان ها و نهادها داده می شود که در طرح جدید این اقدام غیرمنطقی حذف و سهمیه ای به افراد داده نمی شود.
وی با بیان اینکه براساس بررسی کارشناسان با اجرای طرح جدید، حجم ترافیک شهر تهران تا 20 درصد کاهش می یابد، افزود: شهرداری تهران بر اساس قانون موظف است که ترافیک تهران را ساماندهی کرده و آن را کاهش دهد.
پورسیدآقایی گفت: پیش بینی می کنیم در صورت اجرای طرح فعلی ترافیک در سال 97، میزان تقاضای دریافت مجوز برای خودروهای شخصی 10 هزار و سهمیه بگیران 30 هزار مورد افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: درهمین ارتباط 20 میلیارد تومان اعتبار برای خرید دوربین های هوشمند جدید و تعویض دوربین های قدیمی در نظر گرفته شده است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه طرح جدید ترافیک دارای پیوست اجتماعی است ، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، بر اساس طرح جدید، خروج از محدوده مرکزی شهر تهران تا ساعت 8:30 صبح برای ساکنان منطقه، مجاز است.
وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح جدید ترافیک در 3 ماه اول به طور طبیعی یک بار روانی را در شهر ایجاد می کند، اظهار کرد: این بار روانی در ماه های نخست سال(که بار ترافیک سبک و میزان آلودگی شهر کم است) ایجاد و با در نیمه دوم سال که روزهای پرترافیک و آلوده شهر است، اجرای طرح برای شهروندان عادی و روان خواهد شد.
پورسیدآقایی با بیان اینکه کلیات طرح ترافیک پیشنهادی شهرداری به تصویب نهادهای مسئول رسیده، خاطرنشان کرد: مبالغ پیشنهادی شهرداری برای دریافت عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک ممکن است تغییر کند که رقم دقیق عوارض در شورای شهر تعیین و اعلام خواهد شد.
به گفته وی، شورای شهر کلیت طرح را نمی تواند لغو کند، بلکه می تواند تغییرات و یا اصلاحاتی در آن انجام دهد.
معاون شهردار تهران در ادامه به موضوع استفاده از موتورسیکلت های برقی در پایتخت اشاره کرد و افزود: دراین زمینه پیشنهاد انتشار اوراق مشارکت برای تبدیل 100 هزار موتورسیلکت بنزینی به برقی از سوی شهرداری ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، درحال حاضر 2 طرح «محدوده ترافیکی» و «زوج و فرد خودرو» در سطح شهر تهران اجرا می شود.
خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیازمند داشتن مجوز(آرم ترافیک) هستند و تردد خودروها در محدوده زوج و فرد نیز براساس آخرین رقم سمت راست پلاک خودروها می باشد.
به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری
و شورای شهر تهران معتقد به حذف طرح ترافیک سالانه فعلی هستند که این موضوع باید به تایید شورای عالی ترافیک برسد.

انتشار دهنده: هانیه فراهانی

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی