چهارشنبه , 29 /اسفند /1397
 Wednesday , 20 /March /2019

مجوز فعالیت این پایگاه، در جلسه مورخ 1391/08/22 هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

logo-samandehi

خدمات درمانی در نوروز به تعطیلات نمی رود

تهران- جارپرس -در طول حدود 2 هفته تعطیلات نوروزی که بسیاری از مردم برای سفر و دید و بازدید ها و سای...

حداقل حقوق کارگران در سال 98 تعیین شد

تهران- جارپرس -در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار، حداقل حقوق کارگران برای سال 98، مبلغ 15...

ظریف: سفر رئیس جمهوری به عراق گره های بسیاری را باز کرد

قم - جارپرس - وزیر امور خارجه با بیان اینکه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق بسیار موفق بود گ...

10 کیلومتر دیگر از جاده چهار خطه هراز زیر بار ترافیک رفت

ساری - جارپرس - در آستانه شروع تعطیلات نوروزی 10 کیلومتر دیگر از جاده چهار خطه محور هراز آمل - ته...

احداث زیرساخت‌ راکتورهای بوشهر 2و 3 تابستان 98

تهران - جارپرس - رئیس سازمان انرژی اتمی از بتن ریزی زیرساخت‌های راکتورهای نیروگاه‌های بوشهر 2 و 3 تا...

متهمان بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس محکوم شدند

تهران - جارپرس - قاضی دادگاه انقلاب گفت: متهمان بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس محکوم شدند و این حکم امشب ...

لحظه ای از توطئه‌های دشمن و مشکلات مردم غفلت نمی کنیم

تهران - جارپرس - رییس جمهوری خطاب به ملت ایران گفت: مطمئن باشید لحظه ای از توطئه‌های دشمن و مشکل...

وزیر امور خارجه برای دیدار با مراجع وارد قم شد

قم - جارپرس - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه به منظور دیدار با مراج...

  • خدمات درمانی در نوروز به تعطیلات نمی رود

    سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴
  • حداقل حقوق کارگران در سال 98 تعیین شد

    سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۴
  • ظریف: سفر رئیس جمهوری به عراق گره های بسیاری را باز کرد

    دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۱
  • 10 کیلومتر دیگر از جاده چهار خطه هراز زیر بار ترافیک رفت

    دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۸
  • احداث زیرساخت‌ راکتورهای بوشهر 2و 3 تابستان 98

    دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۶
  • متهمان بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس محکوم شدند

    دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶
  • لحظه ای از توطئه‌های دشمن و مشکلات مردم غفلت نمی کنیم

    دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
  • وزیر امور خارجه برای دیدار با مراجع وارد قم شد

    دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۱

خداحافظی اسطوره دوچرخه سواری ایران

تبریز-جارپرس-'قادر میزبانی'، اسطوره دوچرخه سواری ایران، نامی است که رشته دوچرخه سواری ایران و تور بین المللی آذربایجان با آن عجین شده است؛ کسی که بیشترین تعداد قهرمانی در این تور، عضویت سال های متمادی در تیم ملی، حضور در چندین دوره بازی های آسیایی و المپیک 2008 و 2016 با دهها عنوان قهرمانی داخلی و بین المللی را یدک می کشد.

به گزارش جارپرس از ایرنا، این ورزشکار با اخلاق کشورمان متولد 15 شهریور 1354 در تبریز است؛ وی دوچرخه ‌سوار تیم ملی ایران در دوره های مختلف و از راه‌یافتگان به دو المپیک 2008 پکن و المپیک 2016 ریو است.
او قهرمان دوچرخه‌ سواری جاده بازی های آسیایی 1998 بانکوک است و از سال 2002 دوچرخه ‌سواری جاده را به طور حرفه‌ای آغاز کرد؛ میزبانی در تور دوچرخه‌سواری 2005–2006 لانگ کاوی مالزی همراه با تیم جیانت تایوان در میان دوچرخه‌ سواران آسیایی موفق به کسب مقام قهرمانی شد.
میزبانی اکنون عضو تیم دوچرخه‌ سواری باشگاه شهرداری تبریز است.
قهرمانی در هفت دور از تور ایران -آذربایجان که اخیرا' سی و دومین دوره آن برگزار شد، او را پرافتخارترین ورزشکار این تور کرده است.
خبرنگار ورزشی ایرنا پس از پایان تور بین المللی ایران - آذربایجان، گفت وگوئی با این ورزشکار ارزنده انجام داده است که ماحصل آن در ذیل می آید:
- س: آقای میزبانی در شبکه های مجازی و بعضی از سایت های خبری خبر کناره گیری شما از دنیای دوچرخه سواری شنیده می شود، آیا درست است؟
- ج: قبل از آغاز سی و دومین تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان با خود عهد کردم با کسب قهرمانی و پوشیدن پیراهن طلایی این تور با مسابقات دوچرخه سواری خداحافظی کنم که متاسفانه نتوانستم پیراهن طلایی را بر تن کنم و در نهایت با حمایت هم تیمی های خودم فقط توانستیم کاپ قهرمانی تیمی را کسب کنیم. درست است که در بخش انفرادی ایلیا داویدنوک، دوچرخه سوار تیم شهرداری، مقام دومی را کسب کرد، اما وی دوچرخه سوار قزاقستانی است نه یک ایرانی.
به هر حال، بدون غلو و بزرگنمایی می گویم که استعداد خاص و علاقه زیادی به ورزش مفرح دوچرخه سواری داشته ام و از آنجا که امسال با بدشانسی و بیماری و کمی ضعف و سرفه های شدید وارد این رقابت ها شدم، آن گونه که باید و شاید ظاهر نشدم و تصمیم دارم با اتمام قراردادم با تیم شهرداری که تا پایان 2017 است، به دلیل افزایش سن قهرمانی از این رشته ورزشی کناره گیری کنم.

- س: با کناره گیری قهرمانانی مثل شما، دوچرخه سواری ایران چه وضعیتی پیدا می کند؟ و در کل آینده دوچرخه سواری ایران را چگونه می بینید؟
- ج: باید بگویم که نه تنها در تبریز، بلکه در کل ایران متاسفانه به دوچرخه سواری مقطعی نگاه شده است و مسئولان این ورزش به اندازه طول مدت مدیریت خودشان به این ورزش بها داده و برنامه ریزی کرده اند و برای آینده این ورزش برنامه خاصی ندارند و این رشته پشتوانه محکمی ندارد. به نظر بنده افراد حال حاضر در دوچرخه سواری کشور دارای استعداد قابل انتظار نبوده و اگر وضعیت به همین روال پیش برود، دوچرخه سواری ایران دچار مشکل جدی خواهد شد و باید از الآن برنامه ریزی شود وگرنه بعدا کاری از دست کسی برنخواهد آمد.

- س: برای بعد از کنار گذاشتن دوچرخه سواری، برنامه ای دارید؟
- ج: بعد از 27 سال دوچرخه سواری که بیش از نیمی از عمر من است، نمی توانم به یک باره دوچرخه سواری را کنار بگذارم، بنابراین اگر جایگاه و شخصیت کاری افراد به درستی رعایت شود، من هر لحظه آمادگی دارم در هر بخشی از ورزش دوچرخه سواری فعالیت کنم.

- س: آقای میزبانی شما سالها در تیم پتروشیمی تبریز فعال بودید، چرا این تیم پرافتخار منحل شد؟
- ج: از سال 2012 تا 2015 که بنده در تیم پتروشیمی حضور داشتم، هیات مدیره باشگاه مخالفت خود با ورزش قهرمانی را بیان می کرد و دلایلی از قبیل به صرفه نبودن و اینکه بازده مالی چندانی ندارد به میان می آوردند، لذا از تیم دوچرخه سواری پتروشیمی که جایگاه خوبی در آسیا و کشور داشت، حمایتی نشد. زمانی آقایان ممقانی و صدر که مسئولیت باشگاه را در دست داشتند، به دلیل علاقه و عرق شخصی دوچرخه سواران تیم پتروشیمی را حمایت می کردند که این کار با روی کار آمدن هیات مدیره جدید انجام نگرفت و حتی با همفکری آقایان کادرفنی تیم را عوض کرده و بنده که کاپیتان تیم بودم، فشار زیادی متحمل شدم.
با توجه به اینکه 40 تا 50 درصد مبلغ قراداد بنده تا سال 2015 هنوز از تیم پتروشیمی وصول نشده است، قول هایی دادند که متاسفانه این وعده ها عملیاتی نشده است.

- س: نظرتان درباره برگزاری سی و دومین تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان چیست؟
-ج: باید توجه داشته باشیم که در دوچرخه سواری جاده آن طور که در دنیا برگزار می شود، باید کسی پیراهن طلایی را بر تن کند که در هر رشته، مرحله و آب و هوایی بهترین باشد و نه در رشته ای خاص که البته این مطلب برکسی که به رشته دوچرخه سواری وارد باشد، قابل فهم است.
متاسفانه مسیرهای سی و دومین تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان طوری چیده شده بود که پایان سه مرحله مثل هم بوده و در نهایت در مجتمع لاله پارک تبریز خاتمه می یافت.
چون دوچرخه سواران ایرانی و به خصوص تبریز همواره در مسیرهای سربالایی و کوهستانی حرفی برای گفتن داشته اند و دوره های قبلی تور گواهی بر این گفته است، انتطاری که ما از دوستان کارشناس فنی برگزاری مسابقات داشتیم و بنده از قبل هم متذکر شده بودم، رعایت این نکات بود که متاسفانه ترتیب اثر ندادندو باید تصریح کنم که این خواسته نه تبانی و نه خلاف قانون مسابقات دوچرخه سواری، می باشد.
به گزارش ایرنا، میزبانی در عین حال با ابراز خوشحالی از نحوه برگزاری تور سی و دوم ایران - آذربایجان، گفت: درست است از لحاظ فنی انتقاداتی داریم، اما از لحاظ پشتیبانی و ترابری و امنیت جاده نسبت به سال های قبل تغییرات زیادی در تور به وجود آمده بود و جا دارد از همه دست اندرکاران تور تشکر کنم و اگر به جای نمایندگان UCI بودم نمره کامل به عوامل اجرایی این دوره از مسابقات می دادم.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی