شنبه , 01 /ارديبهشت /1397
 Saturday , 21 /April /2018

مجوز فعالیت این پایگاه، در جلسه مورخ 1391/08/22 هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

logo-samandehi
ایران به انحصار تلگرام پایان می دهد

پوتین و ترامپ اجازه جنگ نمی دهند

مسکو-جارپرس-وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برای دیدار با دونا...

اجازه خروج ارز از کشور داده نخواهد شد

کرمان-جارپرس-وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه اجازه نخواهیم داد ارز از کشور خارج شود، ...

پیام رسان های داخلی توانایی پوشش 80 میلیون نفر را دارند

تهران-جارپرس-عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیام رسان های داخلی توانایی پوشش 80 میلیون ...

رسانه های چین: ایران به انحصار تلگرام پایان می دهد

پکن - جارپرس-شماری از رسانه های چین از جمله خبرگزاری رسمی این کشور گزارش کردند که ایران برای حراست...

کمیسیون همکاری های دفاعی ایران و عراق برگزار می شود

تهران-جارپرس-وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نخستین کمیسیون همکاری...

مجلس از پاسخ های حجتی قانع شد

تهران-جارپرس-نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر جهادکشاورزی به سوال نماینده لنگرود قانع شد...

نیمار: چهار سال منتظر جام جهانی بودم

تهران-جارپرس-ستاره مصدوم تیم ملی فوتبال برزیل با بیان اینکه چهار سال برای بازی در جام جهانی انتظار...

اطلاع رسانی معاونت اول رییس جمهوری به پیام رسان های داخلی منتقل شد

تهران-جارپرس-کانال تلگرامی معاون اول رییس جمهوری اعلام کرد در چارچوب قوانین ومقررات کشور از امروز ...

  • پوتین و ترامپ اجازه جنگ نمی دهند

    جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷
  • اجازه خروج ارز از کشور داده نخواهد شد

    جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
  • پیام رسان های داخلی توانایی پوشش 80 میلیون نفر را دارند

    جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۸
  • رسانه های چین: ایران به انحصار تلگرام پایان می دهد

    پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱
  • کمیسیون همکاری های دفاعی ایران و عراق برگزار می شود

    چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
  • مجلس از پاسخ های حجتی قانع شد

    چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶
  • نیمار: چهار سال منتظر جام جهانی بودم

    چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵
  • اطلاع رسانی معاونت اول رییس جمهوری به پیام رسان های داخلی منتقل شد

    چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳

نخستین جابه جایی محموله آهن اسفنجی کشور از طریق راه آهن یزد

یزد - جارپرس - نخستین جابه جایی محموله آهن اسفنجی ازطریق حمل ونقل ریلی، روز دوشنبه طی مراسمی با هدف کاهش معضلات زیست محیطی و صرفه جویی در زمان و هزینه ها، در استان یزد انجام شد.
به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، مدیرکل راه آهن استان یزد در حاشیه این مراسم گفت: بعد از احیای خط ریلی فرعی از ایستگاه اشکذر به فولاد آلیاژی به طول 14 کیلومتر که از 15 سال قبل ساخته شده بود محموله آهن اسفنجی برای نخستین بار در کشور از طریق خطوط ریلی جابه جا شد.
سیدمصطفی داوودی افزود: این ریل متروکه که 200 میلیارد ریال برای کشور هزینه داشته بعد از حدود 6ماه رایزنی با فولاد آلیاژی با حدود 500 تا 600 میلیون ریال احیا شد .
وی با بیان اینکه تاکنون آهن اسفنجی از طریق جاده و کامیون و تریلی از فولاد اردکان جابه جا می شد، اضافه کرد: با راه اندازی این خط ریلی که مسائل ایمنی و زیست محیطی در آن لحاظ شده ضمن صرفه جویی در اقتصاد شاهد صرفه جویی در زمان نیز خواهیم بود.
مدیرکل راه آهن یزد درباره مزایای حمل و نقل ریلی آهن اسفنجی اظهار کرد: آهن اسفنجی چون محصول تولیدی کارخانه است آلودگی دارد ضمن آنکه حمل جاده ای آن برای ایمنی مردم مشکلاتی دارد از این رو حمل ریلی می تواند این دو مشکل را برطرف کند.
داوودی ادامه داد: از سوی دیگر روزانه 30 تا 35 کامیون محموله آهن اسفنجی فولاد اردکان را جابجا می کنند در حالی که این محموله از این تاریخ به بعد از طریق یک رام قطار با یک هفتم سوخت کامیون ها جابجا که موجب صرفه جویی اقتصادی می شود.
وی خاطرنشان کرد: در بحث محیط زیستی هم حمل و نقل ریلی یک بیست و چهارم حمل جاده ای آلودگی دارد و این امر مزیت بزرگی است که می تواند در حمل محموله صنعتی بیشتر مورد توجه باشد.
وی گفت: ضمن آنکه بار حمل شده با یک رام قطار ظرف یک تا 2 ساعت تخلیه می شود در حالی که تخلیه بار کامیون ها زمان بیشتری نیاز داشت و این امر در واقع منجر به صرفه جویی زمان نیز خواهد شد.
تولید آهن اسفنجی، اصلی ترین حلقه راه اندازی یک مجتمع کامل فولادسازی است که زنجیره آن از سنگ آهن شروع و به محصول شمش و مقاطع فولادی خاتمه می یابد .
در طرح های توسعه می توان یک کارخانه گندله سازی برای تامین گندله مورد نیاز به عنوان نخستین حلقه این زنجیر در نظر گرفت .
راه آهن استان یزد با سهم بیش از 37 درصدی حمل و نقل بار راه آهن ایران در طول 16سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته است.
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می کند.
در مسیر راه آهن یزد به عنوان پرترددترین محور کشور روزانه 130رام قطار مسافری و باری یعنی هر 12 دقیقه یک قطار از راه آهن یزد عبور می کند و به طور میانگین بیش از 40هزار تن بار از بخش های معدنی و سایر بخش ها از طریق این سیستم حمل و نقل استان جابجا می شود.
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی